אילו חברות היי-טק הן הידידותיות ביותר לקהילה הגאה?

מדד השוויון של ארגון HRC מראה שחברות טכנולוגיה רבות, מתחומים שונים, שומרות על זכויות הלהט"בים ומאמצות מדיניות שוויונית

חברות היי-טק רבות בעד הקהילה הגאה. צילום אילוסטרציה: BigStock

אפל (Apple), פייסבוק (Facebook) ו-HP הן בין החברות הטכנולוגיות, והחברות בכלל, הידידותיות ביותר בארצות הברית לעובדים להטב"קים (ר"ת לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים, ביסקסואלים וקווירים). כולן קיבלו את הציון 100 במדד השוויון של ארגון זכויות הקהילה הגאה HRC.

הנתונים מראים על עלייה מטאורית במספר החברות השוויוניות לקהילה הגאה: 517 חברות, בתחומים שונים, קיבלו את הציון 100 במדד הנוכחי, לעומת 14 בלבד ב-2002. משרדי עורכי הדין נמצאים במקום הראשון ברשימת המקצועות בפער ניכר, עם 112 מהם.

בין מקבלות הציון המלא בדאגתן לזכויות של העובדים הלהט"בים שלהן נמצאות 13 חברות תוכנה, 13 חברות שירותי אינטרנט, תשע חברות לשירותי מחשוב ונתונים, שמונה חברות טלקום, ושבע חברות שמספקות ציוד להיי-טק, צילום ומדע. לשם השוואה, ב-2002, רק שש מחברות בהיי-טק ובתחומים המשיקים העניקו לעובדים שלהן זכויות שוות.

עוד עולה מהנתונים כי ל-92% מחברות הפורצ'ן 500 (Fortune 500) יש מדיניות נגד אפליה על רקע נטייה מינית, ל-82% יש מדיניות נגד אפליה על רקע מגדר, 61% מעניקות הטבות לבני זוג גאים, 50% מתחשבות בזכויותיהם של הטרנסג'נדרים ול-47% יש מחויבות ציבורית לזכויות קהילת הלהט"ב.

מיהן החברות הידידותיות ביותר?

בין החברות הבולטות שקיבלו את הציון 100 בתחומי שירותי המחשב והנתונים (ההגדרות – לפי HRC) נמצאות EMC, סיטריקס (Citrix), דל (Dell), דרופבוקס (Dropbox), שתי החברות של HP וטק דטה (Tech Data). חברת Arrow קיבלה את הציון 85.

ברשימת החברות מקבלות ה-100 שמספקות חומרת מחשב וציוד משרדי נמצאות אפל, לנובו (Lenovo), לקסמרק (Lexmark) וזירוקס (Xerox). נט-אפ (NetApp) קיבלה 95, אבנת (Avnet) – 80, ו-ווסטרן דיגיטל (Western Digital) הגיעה ל-20 בלבד.

בין חברות התוכנה מקבלות ה-100 ישנן אדובי (Adobe), אוטודסק (AutoDesk), כמו גם ,CA ,NCR ,Salesforce מיקרוסופט (Microsoft), אורקל (Oracle), סאפ (SAP), סימנטק (Symantec) ואובר (Uber). לאחר מכן ברשימה, VMware קיבלה 95, וריטאס (Veritas) הגיעה ל-85, לאחר מכן BMC עם 80, אוויה (Avaya) עם 70 ו-Software AG קיבלה את הציון 60.

חברות בולטות נוספות במתן זכויות לעובדיהן הלהטב"קים – הפעם מבין ספקיות הציוד להיי-טק – הן Nvidia, אינטל (Intel) וטקסס אינסטרומנטס (TI), שכולן קיבלו את הציון 100. בתחום שירותי האינטרנט, החברות הפרו-להט"ביות ביותר הן Airbnb ,Akamai ,eBay ,Expedia, פייסבוק, גוגל (Google), לינקדאין (LinkedIn), יאהו (Yahoo), טוויטר (Twitter) ו-PayPal. אמזון (Amazon) קיבלה 90 ו-AOL הגיעה ל-85.

ברשימת חברות הטלקום הידידותיות לקהילה הגאה נכללות AT&T, סיסקו (Cisco), קוואלקום (Qualcomm), ספרינט (Sprint), וריזון (Verizon) ו-T-Mobile.

"הקהילה העסקית מסייעת למאבק למען השוויון"

צ'אד גריפין, נשיא HRC, אמר כי "אפילו בזמנים שבהם יש ניסיונות לפגוע בשוויון, החברות האמריקניות נשארות יציבות ומחויבות לתמוך ולהגן בזכויות הלהטב"קים. העלייה הגדולה מאוד במספר המקומות הידידותיים לקהילה, בארצות הברית וברחבי העולם, לא רק מדגימה את ההתקדמות שעשינו, אלא גם מסייעת להניע אותה".

"כשאנחנו נכנסים לפרק חדש במאבק למען השוויון, תמיכה מהקהילה העסקית תהיה קריטית יותר מאי פעם כדי להגן על ההישגים ההיסטוריים שהשגנו בעשור האחרון, ולהמשיך לדאוג לשוויון לעובדים, צרכנים ומשפחות ברחבי העולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים