סנטה קלאוס נחסם בפייסבוק

יש לסנטה קלאוס חשבון ברשת החברתית הגדולה בעולם, והוא נחסם דווקא בחג המולד - וללא הסבר ● אחרי שהעניין הוברר וסנטה הצליח להוכיח שהוא אדם אמיתי, זכה הגבר שחי באלסקה בהתנצלות וחשבונו הופשר

לא בבית ספרנו. סנטה קלאוס. אילוסטרציה: BigStock

אי שם בקוטב הצפוני, באלסקה, חי אדם שהוא אפילו חבר במועצת העיר, ושנקרא באופן חוקי לגמרי בשם סנטה קלאוס. לסנטה היה דף הפייסבוק (Facebook) אבל הדף הוקפא ונחסם. והימים – ימי חג המולד.

לאחר שחשבונו נסגר, והחברה ביקשה ממנו לספק מסמך מזהה, הכניס קלאוס את מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, ואת החברה כולה ל"רשימה השובבה" שלו, כך דיווח אתר TVTV.

לאחר שהתלונן על השעיית חשבונו קיבל סנטה מענה בדוא"ל מפייסבוק ובו נכתב: "נראה ששלחת לנו תעודה מזהה שאינה תואמת את המידע בחשבון הזה, או שלא נמצאת ברשימת התעודות המזהות המקובלות עלינו". בנוסף צוין במייל גם ש"בכדי לשמור על אבטחת החשבון הזה, אנחנו לא יכולים לתת לך גישה או אפשרות לנקוט כל פעולה נוספת, עד שנקבל מזהה מקובל".

פשוט לא מאמינים ששמי סנטה קלאוס

בתגובה סיפר מר קלאוס ל-Fairbanks News-Miner ששלח לפייסבוק מגוון צורות של תעודת מזהות, כולל עותקים של הדרכון שלו, רישיון הנהיגה באלסקה, כתב המינוי שלו למועצת עיר הקוטב הצפוני ומכתב מינוי לוועדת השידור הציבורי של אלסקה, בחתימת המושל ביל ווקר.

"הם פשוט לא מאמינים ששמי סנטה קלאוס או שאני גר בקוטב הצפוני", הוא אמר לפני שחשבונו שוחזר. "אני פשוט לא מאמין שמישהו, במיוחד בחג המולד, ייבחן אותי".

אבל, סוף טוב הכל טוב – פייסבוק התרצתה והבינה שהאיש הוא בשר ודם וחידשה את החשבון של מר קלאוס, בזמן שהדוברת של הרשת החברתית התנצלה על כך שהחשבון הושעה. "אנחנו מצטערים מאוד על הטעות הזאת", היא אמרה. "הצוות שלנו מעבד מיליוני דיווחים בכל שבוע, ולפעמים אנחנו מבינים דברים באופן לא נכון".

אחרי תום הפרשיה אמר קלאוס כי הוא שוקל לעבור לטוויטר (Twitter), אך לא יעשה זאת לנוכח יותר מ-300 אלף העוקבים שאסף לו בפייסבוק, ושלהם הודה בהודעה לאחר שחשבונו שוחזר. "בורכתי בחיים בקהילה קטנה יחסית ויש לי חברים ושכנים ומאות אלפי אנשים שאוהבים את הדף שלי", הוא כתב והוסיף הבטחה כי "עמוד הפייסבוק שלי הוא עבודה של אהבה ואני לעולם לא אנטוש אתכם בכוונה. תודה על ההבנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים