משפחה תובעת את אפל: "שימוש ב-FaceTime גרם למותה של בתנו"

האם השימוש באפליקציה שגרמה לתאונת דרכים קטלנית מצדיק תביעה כנגד ענקית הטכנולוגיה? ● בית משפט בקליפורניה יכריע בסוגיה, בהתחשב בכך שבעבר נרשם פטנט של החברה על טכנולוגיה לחסימת היישום בעת נהיגה - אך מעולם לא הוכנס לפעולה

תיקון לבאג. FaceTime

בני הזוג ג'יימס ובת'אני מודיסט מקליפורניה מאמינים כי אפליקציית FaceTime – שירות שיחות וידיאו שפותח על ידי אפל (Apple) בעבור מכשירי ה-iOS ומחשבי ה-Mac מתוצרתה – אחראי למותה של בתם בתאונת דרכים קשה, כך מדווח Courthouse News. כעת תובעים בני המשפחה את ענקית הטכנולוגיה ומבקשים פיצויים, כולל פיצויים עונשיים, ותשלום הוצאות רפואיות.

בחודש דצמבר, שנת 2014, נסעה משפחת מודיסט על כביש Interstate 35. אב המשפחה, ג'יימס, נאלץ לנהוג לאט בשל עומס התנועה, אך למרות זאת נקלעה המכונית של המשפחה לתאונה עם מכונית אחרת, שנסעה במהירות של יותר מ-100 קמ"ש. תאונה זו הותירה את מוריה, אחת מבנות המשפחה, עם פציעות קשות שלאחר מכן גרמו למותה.

מצאו את היישום FaceTime פתוח

בחקירת המשטרה הודה הנהג בן ה-20 שהתרסק לתוך המכונית של משפחת מודיסט בשימוש ב-FaceTime במכשיר ה-iPhone 6 Plus שלו, תוך כדי נהיגה. על פי כתב התביעה שהגישה משפחת מודיסט, הרשויות מצאו את היישום FaceTime פתוח ובמהלך שיחה, כאשר הגיעו לזירת האירוע.

באופן חריג, עיקר התלונה, אשר הוגשה בבית המשפט העליון של מחוז סנטה קלרה בקליפורניה, לא נגעה דווקא בנהג עצמו, כי אם בגורם שהסיח את דעתו – ב-FaceTime.

התביעה טוענת כי התנהלותו של הנהג והשימוש ביישום "שלובים זה בזה בקשר בל ינותק", בשל הכישלון של אפל לתכנת את היישום כך שלא ניתן יהיה לעשות בו שימוש בזמן נהיגה.

רשמה פטנט על ההשבתה הקריטית

התלונה של המשפחה מביעה גם תרעומת על כך שאפל לא מיישמת את תכונת השבתת FaceTime, למרות שהחברה רשמה פטנט על אותה השבתה קריטית. בנוסף, משום שה-iPhone 6 Plus אינו מיישם את התכונה הזו, כך נטען בכתב התביעה, אפל פעלה מתוך כוונה לגרום לפציעה, תוך "התעלמות מכוונת וידיעה של זכויות ובטיחות האחר", וזאת לצורכי רווח כספי.

בחלק הרלוונטי של התלונה נכתב: "למרות הטכנולוגיה (שקיימת) מאז 2008 והפטנט על הטכנולוגיה, וכן שיכלה לנצל את הפטנט שלה ללא תחרות במשך 20 שנים, נכשלה הנאשמת אפל, בעקביות וברציפות, בהחלת עיצוב חלופי בטוח, שיביא לנעילת ומניעת השימוש ב-FaceTime תוך כדי נהיגה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים