"למידת מכונה היא מגמת המפתח להפעלת גוגל כיום"

סיכום נתוני הרבעון הרביעי של 2016 הוכיח כי טכנולוגיית הענן של הענקית נעה בצעדים גדולים קדימה, כך אמר למשקיעים מנכ"ל החברה, סונדר פיצ'אי, שהבטיח המשך התמקדות בענן גם ב-2017

סונדר פיצ'אי, מנכ"ל אלפבית וגוגל. צילום: טוויטר

תוצאות הרבעון הרביעי של אלפבית (Alphabet), החברה האם של גוגל (Google), נחשפו ביום ה' האחרון והן נמוכות מהערכות האנליסטים, ומצביעות על עלייה בהכנסות ולצידה גם על שחיקה ברווחיות, הנרשמת לחובת העלייה בתשלום המס של החברה.

אלפבית רשמה 26.1 מיליארד דולר בהכנסות לרבעון האחרון של 2016, שמהווים גדילה של 24% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. מכירות אלה היכו את ציפיות המשקיעים בעבור ההכנסות, שעמדו על 25.2 מיליארד דולר. אבל הרווח למנייה היה נמוך ממה שציפו בוול-סטריט, כך לדבריו של תומסון רויטרס מ-I/B/E/S (ר"ת The Institutional Brokers' Estimate System).

מגזר גוגל של עסקי אלפבית תרם 25.8 מיליארד דולר להכנסות הכוללות של החברה, וגדל ב-22% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2015.

בעבור פורטפוליו יישום G Suite שלה – המיתוג מחדש של המוצר Google Apps Software as-a-Service – השיגה גוגל ברבעון האחרון את אבן הדרך של שלושה מיליון לקוחות עסקיים משלמים.

שירותי הענן ולמידת מכונה קדימה

בעקבות הנתונים אמר סונדר פיצ'אי, מנכ"ל החברה, כי פלטפורמת שירותי הענן של גוגל – Google Cloud Platform – "התקדמה יפה מעבר למצופה". קצב הכנסת התכונות החדשות הואץ, מה שבידל את היכולות הטכנולוגיות של החברה והשיג לה לקוחות גדולים, הרחיב המנכ"ל. כעת, לדבריו, מתחרה גוגל עם הצעות ייחודיות, בעיקר סביב למידת מכונה ואנליטיקה. פיצ'אי אמר שלמידת מכונה היא "מגמת המפתח להפעלת גוגל כיום" וכן לשיפור מאות מוצרים של ספקיות.

רות' פורת, סמנכ"לית הכספים של אלפבית, הדגישה שהחברה מרחיבה את תחומי עיסוקה וציינה את הגידול בהכנסות מחומרה, ממכירת אפליקציות ומשירותי הענן. פורת אמרה למשקיעים כי החברה משקיעה באגרסיביות בענן שלה, בכדי להאיץ את התקדמותו ועל-מנת לממש את הפוטנציאל של התחום להפוך לגורם עיקרי בייצור הכנסות בעבור גוגל בשנים הקרובות.

לדברי פיצ'אי עסק הענן נמצא ב"שיפור נהדר". הוא ציין גם כי "הרחבת המערכת האקולוגית של השותפים שלנו ממשיכה להיות מוקד גדול".

לאחרונה נכנסה הענקית ממאונטיין וויו לבריתות טכנולוגיות עם חברות שונות, בכללן אינטל (Intel), פיבוטל (Pivotal), סלאק (Slack) ורד-האט (Red Hat), והעלתה את רף השותפות שלה עם אקסנצ'ר (Accenture), ענקית אינטגרציית המערכות העולמית.

גוגל בידלה את יכולות הענן שלה על פני ארבעה תחומים: ניתוח נתוני למידת מכונה, אבטחה ופרטיות, כלים לפיתוח יישומים, והיכולת ליצור פלטפורמות עסקיות המחוברות, זאת על-ידי מינוף באמצעות רכישתה של Apigee בסוף השנה שעברה.

ברבעון הרביעי, שהסתיים ב-31 בדצמבר, חתמה ענקית האינטרנט על הסכמים עם מספר לקוחות ארגוניים גדולים חדשים, תוך שהיא משכנעת לקוחות קיימים להרחיב את השימוש שלהם בפלטפורמה, אמר פיצ'אי.

מ-mobile-first ל-AI-first

פלטפורמת הענן של הענקית יושבת בדו"ח הכספי של החברה תחת הקטגוריה הרחבה של עסקי החומרה ו-Google Play. מגזרים אלה ציינו 3.4 מיליארד דולר בהכנסות ברבעון עם צמיחה של 62% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בעבור המכלול של 2016, קטגוריה זו גדלה בלמעלה מ-40%.

יחד עם יוטיוב (YouTube) ועסקי החומרה שלה, הענן הוא אחד מ"ההימורים הגדולים" של גוגל, אמר פיצ'אי.

2016 הייתה השנה שבה הפכה טכנולוגיית בינה מלאכותית למרכזית בעבור הזהות של גוגל כחברה ושל המוצרים שהיא בונה, סיכם המנכ"ל את השנה החולפת. בהווה, לטענת פיצ'אי, עובר המחשוב מ-mobile-first ל-AI-first – זאת אומרת לשימת דגש על בינה מלאכותית – עם סביבה אוניברסלית ומחשוב אינטליגנטי שאפשר יהיה לקיים איתם אינטראקציה טבעית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים