אפל תצטרף לענקיות נוספות לחקר תחום הבינה המלאכותית

תחום הבינה המלאכותית הוא המחר, כך שבים ואומרים לנו בכירי ההיי-טק העולמי ● יוזמת Partnership on AI, שמשלבת שיתוף פעולה של כל החברות המובילות במשק, מתכוונת ועשויה להוביל את התחום בצעדים מואצים אל העתיד

אילוסטרציה: BigStock

אפל (Apple) מתוכננת להצטרף ליוזמת Partnership on AI – קבוצת מחקר בינה מלאכותית (AI) סינרגטית הכוללת את השותפות הדומיננטיות גוגל (Google) של אלפבית, אמזון (Amazon), פייסבוק (Facebook) ומיקרוסופט (Microsoft) – שנוסדה כבר לפני מספר חודשים.

בספטמבר, כאשר הוכרזה העמותה, היא קיוותה וצפתה לצבור חברים נוספים. אפל וטוויטר (Twitter), אינטל (Intel) ובאידו (Baidu) – היו בין החברות הנפקדות שהיעדרן הורגש במיוחד בזמנו.

Siri- ראשונה אבל ממש לא אחרונה

בשנת 2011 סיפקה כניסתה לפעולה של העוזרת הווירטואלית Siri לאפל נוכחות בכורה בתחום האינטליגנציה המלאכותית המשווקת לצרכנים, אך מאז צצו לה יריבות כמו גוגל ואמזון, שהביאו אלינו את עוזרים קוליים מבוססי בינה מלאכותית גם הן, ואף כאלו שזכו לאימוץ חם על ידי הציבור.

הנטייה של הענקית מקופרטינו לסודיות הגבילה את מאמציה לשפר את היצע הבינה המלאכותית שלה, ולשכור את הכישרונות הטובים ביותר בתחום. הסיבה לכך היא שחוקרים בתחום אוהבים לפרסם את ממצאיהם, דבר שאפל אסרה על עובדיה וחוקריה לעשות בעבר.

סוף סוף עושה למען העולם ולא רק לביתה

גישה זו החלה להשתנות בסוף השנה שעברה, עם הגיוס של פרופסור רוס סלאקהותדינוב מאוניברסיטת קרנגי מלון (Carnegie Mellon) ופרסום מחקר ה-AI הראשון של אפל לציבור.

ההצטרפות הנוכחית של הענקית ל-Partnership on AI מהווה סימן נוסף ומשמעותי לכך שאפל נפתחה יותר, ומוכנה לתרום גם לעולם ולא רק לעצמה כיום.

הקבוצה טוענת כי מטרתה היא "לנהל מחקר, להמליץ על הפרקטיקות הטובות ביותר ולפרסם מחקר תחת רישיון פתוח".

ההודעה אודות כניסתה הצפויה של אפל לקבוצה עשויה להימסר השבוע, כך על פי גורמים המעורבים בנושא. נציגי אפל והשותפות סירבו להגיב על הדיווח בינתיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים