סלקום ונוקיה הקימו בנתניה מעבדת חדשנות ליישומי NB-IoT

NB-IoT היא רשת תקשורת לאינטרנט של הדברים, המאפשרת מימוש של יישומים מגוונים ● המעבדה תאפשר לסטארט-אפים לפתח פתרונות על בסיסה

אריק טל, מנכ"ל נוקיה ישראל. צילום: קובי קנטור

סלקום ונוקיה (Nokia) הכריזו על הקמתה בישראל של מעבדת חדשנות, מהראשונות בעולם, ליישומי NB-IoT (ר"ת NarrowBand IoT). המעבדה כבר נפתחה בבית סלקום בנתניה ובמסגרתה נבחנים אבות טיפוס של חיישנים המקושרים לתשתית הסלולרית של נוקיה בטכנולוגיית NB-IoT, שמיועדים להדגמת טכנולוגיית הסלולר החדשה.

במסגרת פעילות המעבדה יספקו שתי החברות פלטפורמה לסטארט-אפים ולחברות – הן בעולם הפיתוח, הן בליווי עסקי והן ביצירת הזדמנויות עסקיות. המעבדה תאפשר לסלקום הרחבת סל השירותים ללקוחותיה ביישום של הטכנולוגיה כבר במהלך 2017, עם השקת ציוד קצה מסחרי מבוסס טכנולוגיה זו.

טכנולוגיית NB-IoT היא רשת תקשורת לאינטרנט של הדברים, המאפשרת מימוש של יישומים מגוונים. היא מבוססת על רשת רדיו סלולרית דור 4 ומתוכננת להתומדד עם מיליארדי חיישני אינטרנט של הדברים בו זמנית – באמינות גבוהה ובצריכת נתונים ומשאבי רשת מינימליים. טכנולוגיה זו נבחנת במעבדת האינטרנט של הדברים של סלקום בימים אלה, בשיתוף נוקיה, תוך התבססות על תשתיות דור 4 הקיימות וניצול יעיל יותר של משאבי הרדיו. זאת, על מנת לשרת מספר גדל והולך של חיישנים ובקרים מסוגים שונים בתחומים כמו הערים החכמות, המפעלים החכמים והחקלאות החכמה.

בסלקום ובנוקיה אומרים שהשימוש בטכנולוגיית ה-NB-IoT מספק מענה יעיל יותר לאתגרי הקישוריות השונים, דוגמת בקר המנהל השקיה בשדה חקלאי מרוחק, חיישן המנטר זמינות חנייה בחניון, בקר של מכונה תעשייתית הממוקמת בתוך מפעל ושעון מים או גז, שממוקם בחדר מדרגות או במרתף.

רון שבילי, סמנכ״ל הטכנולוגיות של סלקום. צילום: סיון פרג'

רון שבילי, סמנכ״ל הטכנולוגיות של סלקום. צילום: סיון פרג' צילום: סיון פרג'

אתגר נוסף באינטרנט של הדברים הוא צריכת האנרגיה של החיישנים, המחייבת טעינה או החלפה של הסוללה לצורך פעילות רציפה של החיישן, כדי לאפשר איסוף מידע, ניתוחו והפקת תובנות לייעול תהליכים קיימים, תוך נקיטת פעולות אקטיביות מתקנות במידת הצורך. טכנולוגיית ה-NB-IoT מעניקה פתרון, באמצעות שדרוג של רשתות דור 4, כדי להתמודד עם הביקושים הדינמיים של מיליארדי חיישנים ובקרים הצפויים להתחבר אליה. הטכנולוגיה משפרת את הכיסוי הסלולרי של החיישנים המותקנים במקומות קשים לכיסוי רחב ואופטימלי, ואף מאפשרת הארכת חיי הסוללה עד כדי 10-15 שנים בין טעינה לטעינה – כך על פי שתי החברות.

כמו כן, בסלקום ובנוקיה אומרים שמחירו של מודול תקשורת מסוג זה צפוי להיות זול משמעותית ממודולי התקשורת הקיימים כיום. כך, ניתן יהיה לפרוס יישומים חכמים בעיר, במפעל, בשדה ועוד, תוך הוזלה משמעותית של הוצאות התפעול.

"טכנולוגיה שמאפשרת ליצור את פתרונות העתיד"

רון שבילי, סמנכ״ל הטכנולוגיות של סלקום, אמר ש-"NB-IoT היא הטכנולוגיה המתקדמת ביותר לתקשורת של יישומי אינטרנט של הדברים והתקן שלה הושלם לפני כמה חודשים. בימים אלה השלמנו הקמת מעבדת אינטרנט של הדברים חדשנית  ביחד עם  נוקיה, המאפשרת ליזמים ולסטארט-אפים נגישות מוקדמת לטכנולוגיה וסביבת פיתוח שבה יוכלו ליצור את פתרונות העתיד״.

יוני סבג, סמנכ"ל השיווק של סלקום

יוני סבג, סמנכ"ל השיווק של סלקום

יוני סבג, סמנכ"ל השיווק של סלקום, אמר ש-"באמצעות המעבדה ניישם פתרונות בעולם האינטרנט של הדברים ונאפשר לסטארט-אפים ולחברות לפתח יישומים מותאמים לרשת האינטרנט של הדברים שעתידה להיות הנפוצה בעולם".

לדברי אריק טל, מנכ"ל נוקיה ישראל ואגן הים התיכון, "סלקום היא בין הראשונות בעולם להקים מעבדת NB-IoT. יחידות הקצה הראשונות של יצרנים שונים שתומכות ב-NB-IoT צפויות להגיע לשוק במהלך 2017. נוקיה וסלקום כבר החלו בבחינת הטכנולוגיה באמצעות אבות טיפוס של יחידות קצה על גבי רשת דור 4 מתוצרת נוקיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים