לעבוד קצת אחרת

Spaces, שמפעילה מתחמי עבודה במקומות רבים בעולם, פתחה באחרונה מתחם שכזה בבניין אפל בהרצליה ● האם מדובר ב-"וולדורף אסטוריה של מתחמי העבודה", כפי שמצהירה החברה?

המתחם של Spaces בהרצליה - "מגניב" ו-"מדליק", לדברי המנכ"ל. צילום: שחר תמיר

מתחמי עבודה יכולים להיות מקומות די מבאסים. לפעמים יש אופן ספייס, אבל יש גם מקרים שאין. השקט והריכוז שאפשר להשיג במשרד פרטי אמנם הכרחיים לעבודה, אבל לשבת בין ארבעה קירות למשך שעות ארוכות יכול להיות דבר מדכא.

מתחם עבודה חדש בהרצליה פיתוח, שמיועד לסטארט-אפים בשלבים מתקדמים, חברות היי-טק וגופים אחרים, מציע עבודה בחלל הפתוח אבל גם במשרדים. אלא שהקירות במקרה הזה הם לא מגבס כי אם מזכוכית, כך שכולם רואים את כולם ואין, או לפחות לא צריכה להיות, הרגשת בדידות.

המתחם, שממוקם בקומת הקרקע של בניין אפל (Apple) בעיר, שייך ל-Spaces, מותג מתחמי העבודה של Regus הבריטית. ל-Regus יש 3,000 מרכזים בעולם עם משרדים להשכרה – במתכונת של Spaces ובמתכונות אחרות, שממוקמים ב-900 ערים ב-120 מדינות. בישראל אוחזת החברה ב-11 מרכזים.

רון יריב, מנכ"ל Regus ו-Spaces בישראל, ציין כי "החברה יוצרת משרדים שמתאימים לעורכי דין, רואי חשבון וחברות גדולות. היא החליטה להיכנס גם לעולם של משרדים במרחב פתוח ורכשה חברה אמסטרדמית שפתחה מספר מרכזים כאלה באמסטרדם, לונדון וסידני, שקוראים להם Spaces. הם מיועדים ליזמים ולחברות צעירות, פחות 'כבדות'".

רון יריב, מנכ"ל Regus ו-Spaces בישראל

רון יריב, מנכ"ל Regus ו-Spaces בישראל

מצד אחד, יריב מכנה את מרכזי ה-Spaces "הוולדורף אסטוריה של מרחבי העבודה", על שמו של המלון היוקרתי. מצד שני, הוא אומר שמדובר במרחבים "מגניבים" ו-"מדליקים". האם זה סותר? לא אם שואלים אותו.

למה הכוונה במרחב עבודה "מגניב?"
"לדוגמה, יש לנו בית קפה בתוך המרכז. בנוסף, המרחב הפתוח כולל עיצוב חם ומאפשר תנועה. למשל, כשכמה אנשים יושבים, מישהו שצריך יכול להיכנס בלי בעיה ולהעיר הערה, לתרום לדיון. קיימים גם מקומות שקטים, שבהם יכול לעבוד אדם אחד. יש גם יתרון לזה שאנחנו ממוקמים בקומת קרקע – כשיהיה קצת פחות קר וגשום אפשר יהיה לשבת בחוץ, בפאטיו.

השקענו הרבה כסף בלוק הצעיר, בעיצוב, שדרגנו את המקום כדי להיות טובים יותר מהמתחרים. לצד זה, אנחנו מתחם עבודה בוטיקי".

מרכז קטן בעיר גדולה

המתחם של Spaces בהרצליה, ציין יריב, קטן יותר מחלק מהמתחרים ומגיע ל-1,500 מ"ר, לעומת 3,000 ואפילו 4,000 מ"ר במקומות אחרים. "המקום שלנו יותר אינטימי ומאפשר לאנשים להכיר האחד את השני", אמר. המקום כולל 250 עמדות במרחב הפתוח ו-50 משרדים. המחירים נעים מ-1,100 שקלים לחודש במרחב הפתוח, עבור ב-1,800 שקלים למי שמחפש חבילה עם מקום שמור במרחב הפתוח, חדרי ישיבות ושירותי מזכירות בחינם, וכלה ב-3,500 שקלים ומעלה לחברות וליזמים שמעוניינים להשכיר במקום משרד משל עצמם, או יותר. המקום נפתח לפני שבוע בלבד ויריב ציין שהוא כבר הגיע ל-20% תפוסה.

המקום בהרצליה מרושת ב-Wi-Fi וכולל מערכת טלפוניה שמאפשרת מספר קווי נפרד לכל שלוחה ולכל לקוח. חברות היי-טק שצריכות מקום לשים את הטכנולוגיות והמערכות שלהן יכולות לקבל מקום לעשות זאת. יש שם גם חדרי ישיבות בגדלים שונים, מטבחון מאובזר וקשר עם חברת אופקים, ללקוחות שרוצים לנסוע למקום מסוים.

המתחם ההרצליני של Spaces - חלק מרשת בינלאומית ענפה. צילום: שחר תמיר

המתחם ההרצליני של Spaces – חלק מרשת בינלאומית ענפה. צילום: שחר תמיר

יצוין שהמתחם בהרצליה הוא חלק מ-100 מתחמי Spaces חדשים שהחברה עומדת לפתוח בערים מרכזיות בעולם, בהן מילנו, פריז, סינגפור ועוד מרכזים בלונדון. כחלק מהשירותים שניתנים במקום, החברה מציעה ללקוחות שלה לתקשר אלה עם אלה באמצעות אפליקציה ייעודית, וכך להחליף דעות ורעיונות עם עמיתים ברחבי העולם. כמו כן, חברה או יזם המהווים לקוחות של Spaces בישראל יכולים לרכוש כרטיס שמאפשר להם לעבוד במתחמים אחרים של החברה, כשהם נוסעים לחו"ל.

למה לסטארט-אפים וליזמים לבחור דווקא בכם? הרי יש מתחמים קרובים יותר למרכז – למי שזה חשוב.
"המיקום הוא יתרון שלנו. אנחנו קרובים לתל אביב, אבל חשוב לדעת שהרצליה היא עיר שבה החבר'ה רוצים להיות. חברות היי-טק בולטות נמצאות בקרבת מקום, אנחנו בבניין של אפל, ומדובר באזור אטרקטיבי לסטארט-אפים ולקשרים שהם צריכים. כמו כן, אנחנו מקיימים בכל יום חמישי הרצאה של דמות בהיי-טק או בעולם הפיתוח האישי ויצרנו במקום אווירה שכיף לעבוד בה, עם אפשרות לסטארט-אפיסטים וליזמים לפגוש חבר'ה כמותם, להחליף דעות ולעשות עסקים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים