אמדוקס: ההכנסות עלו ב-3%; הרווח הנקי ירד בשיעור דומה

החברה סיימה את הרבעון עם הכנסות בסך יותר מ-950 מיליון דולר ורווח נקי של 98 מיליון ● האופק של אמדוקס חיובי, עקב עלייה בצבר ההזמנות שלה ל-12 החודשים הבאים

אלי גלמן, הנשיא והמנכ"ל הפורש של אמדוקס. צילום: נתן דביר

אמדוקס הציגה ברבעון הראשון של שנתה הכספית 2017 עלייה של בהכנסות לצד ירידה בשיעור דומה ברווח הנקי – כך עולה מהתוצאות שפרסמה החברה אמש (ד'). הסיבות לירידה ברווח הן עליות בהוצאות המימון ובחבות המס.

הנתונים מעלים שההוצאות הכלליות של החברה גדלו בתקופה המדווחת ב-3.89% ל-833.13 מיליון דולר וההכנסות גדלו ב-3.61% ל-954.73 מיליון. עם זאת, מבחינה מספרית, ההכנסות עלו יותר מההוצאות – ב-33.22 מיליון דולר לעומת ב-31.16 מיליון.

הרווח הנקי פחת ב-3.02% ל-97.79 מיליון דולר והרווח למנייה נותר ללא שינוי – 66 סנט. השפיעו לשלילה על הרווח הנקי זינוק של 51.53% בהוצאות המימון ועלייה של 23.54% בחבות המס.

עוד עולה מהתוצאות כי ההוצאות הגולמיות של אמדוקס רשמו עלייה רבעונית של 4.24% ל-620.83 מיליון דולר, הרווח הגולמי עלה ב-2.56% ל-333.89 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 34.97%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות עלו ב-2.85% ל-212.3 מיליון דולר והרווח גדל ב-1.72% ל-121.59 מיליון.

האופק של אמדוקס חיובי, שכן צבר ההזמנות שלה ל-12 החודשים הבאים עמד בסוף הרבעון על 3.18 מיליארד דולר – 10 מיליון יותר מאשר בסוף הרבעון האחרון של שנת הכספים 2016. זאת, למרות ההשפעה השלילית של התנודות בשערי החליפין. החברה צופה שהיא תציג בכל השנה הכספית גידול של בין 2.5% ל-6.5%, בנטרול השפעת תנודות בשערי חליפין. מדובר בתחזית גבוהה יותר מזו הקודמת, שצפתה גידול של בין 2% ל-6%.

החברה צופה גידול שנתי ברווח הנקי למנייה לפי GAAP בשיעור של בין 2.5% ל-8.5% ושלא לפי חישוב זה – עלייה של בין 4.5% ל-8.5%.

"ההכנסות – מעל מרכז טווח התחזית"

אלי גלמן, נשיא ומנכ"ל אמדוקס, אמר כי "תוצאות הרבעון משקפות הכנסות שיא, מעל מרכז טווח התחזית, בנטרול השפעת תנודות בשערי החליפין וסימנים נוספים להתייצבות בצפון אמריקה".

הוא סיפר על החוזים שחתמה החברה במהלך הרבעון, בהם לביצוע פרויקטי טרנספורמציה עבור וודפון (Vodafone) איטליה ועבור ספקית שירותים בדרום-מזרח אסיה, שהוא לא ציין את שמה. בנוסף, אמר, "חידשנו חוזים חשובים לשירותים מנוהלים עם לקוחות קיימים, בהם חוזי המשך לחמש שנים עם בריטיש טלקום (BT) ועם ספקית שירותי התקשורת הרוסית Rostelecom".

עוד הוא ציין כי "במהלך החודשים האחרונים התקדמנו בתחום הווירטואליזציה של פונקציות רשת (NFV). הפכנו לחברה הראשונה בתחום ה-IT שחברה לקרן הלינוקס (Linux), בכדי להאיץ את האימוץ של פלטפורמת ה-ECOMP מבית AT&T באופן גלובלי. נהפוך אותה השנה לקוד פתוח שיהיה זמין לספקיות שירותים ומפתחים בענן. בנוסף, Orange Polska ואמדוקס יצאו בהודעה משותפת על פרויקט שיבחן את ה-ECOMP בקוד פתוח בסביבת ענן אמיתית – תחילה עבור שירותים וירטואליים בפולין ולאחר מכן עבור הפעילות של Orange בשאר העולם".

גלמן סיים באומרו כי "אנחנו מעודדים מהפתיחה האיתנה של שנת הכספים 2017 ומצבר ההזמנות ל-12 החודשים הבאים. אמדוקס נותרת ממוקדת באספקת ביצועים עקביים ובמקסום תזרים המזומנים החופשי, שאת רובו אנחנו מתכננים להחזיר לבעלי המניות בשנת כספים זו. אנחנו בדרך להשגת צמיחה ברווח הנקי למנייה, שלא על פי כללי החשבונאות המקובלים, ונמשיך לעקוב מקרוב אחר סיכונים ברמת המקרו וכן כאלה הספציפיים לתעשייה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים