אלג'יריה: בלוגר מואשם בקשר עם ישראל – וצפוי למאסר

שלטונות המדינה הגישו כתב אישום נגד מרזוג טואטי בטענה שהוא מסר מידע מודיעיני לגורם זר ● הסיבה: טואטי ראיין את דובר משרד החוץ הישראלי, ופרסם את הראיון בבלוג שלו וביוטיוב

האם הבלוגר האלג'ירי יישב בכלא? עיבוד מחשב: BigStock

השלטונות באלג'יריה הגישו כתב אישום נגד הבלוגר מרזוג טואטי באשמת מסירת מידע מודיעיני לגורם זר, לאחר שפרסם סרטון וידיאו של ראיון עם דובר משרד החוץ הישראלי.

המשטרה עצרה את טואטי לפני כשבועיים והחרימה את המחשב והמצלמה שלו, כך פרסמה הליגה האלג'ירית לזכויות אדם, שעורכי הדין שלה מייצגים אותו בבית המשפט.

איקן סופיאן, אחד מעורכי הדין הללו, סיפר לאתר החדשות האלג'ירי אל-וואטאן (El-Watan) שטואטי הואשם בהפרת סעיף 71 של חוק העונשין, שלצדה עונש של עד 20 שנות מאסר. הסעיף אוסר על החלפת מידע עם גורמי מודיעין זרים, שעלולה לגרום נזק למצבה הדיפלומטי או הצבאי של אלג'יריה או לאינטרס הכלכלי שלה. בנוסף, טואטי עלול להיות מואשם בהסתה למחאות חמושות נגד המדינה, מה שייתכן שיוסיף לו עוד שנה עד חמש שנים בכלא. מועד תחילת המשפט עדיין לא נקבע.

הטענה: ישראל יזמה מחאות באלג'יריה

ב-9 בינואר פרסם טואטי בבלוג שלו וביוטיוב (YouTube) ראיון עם חסן קביה, דובר משרד החוץ הישראלי לקהל דוברי הערבית. הראיון התמקד בתגובה הציבורית לחוק שנכנס לתוקף בתחילת השנה באלג'יריה, וכולל העלאת מיסים על הכנסה ונכסים והפחתת התמיכה במחירי הדלק. בעקבות החלת החוק אירעו שביתות והפגנות בצפון אלג'יריה ובאזורים נוספים של המדינה.

שר בממשלה האלג'ירית האשים "גורמים זרים" בהתערבות בענייני המדינה ובייזום המחאות. בראיון שערך, שאל טואטי את קביה בקשר להאשמות שנשמעו על ידי הממשלה האלג'ירית, והוא הכחיש מעורבות ישראלית כלשהי. קביה גם אמר לטואטי שלפני שנת 2000 היו קשרים בין ממשלות שתי המדינות, אבל לא אישר שאי פעם היה ייצוג דיפלומטי כלשהו לישראל באלג'יר.

בבלוג שלו, טואטי כתב לא אחת על הפרות זכויות שבוצעו על ידי השלטונות האלג'יריים ואף פרסם ראיון עם טיללי בוהפס, שאביו מרצה כעת שלוש שנות מאסר באשמת העלבת האסלאם בפוסטים שפרסם.

מעצרו של טואטי מסמן את גישת הממשל האלג'ירי כלפי מי שמשמיעים ביקורת ציבורית נגד הממשל ונגד הפרת זכויות. הפרה מעין זו גבתה את חייו של הבלוגר מוחמד טאמאלט, ששקע בחוסר הכרה לאחר שביתת רעב בת חודשיים, במחאה על מעצרו בעקבות פרסום שיר בפייסבוק (Facebook), שמבקר את הנשיא, עבדלעזיז בוטפליקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים