לניו יורק אין זמן – תובעת ספקיות אינטרנט על חיבור אטי מדי

תביעה מטעם מדינת ניו יורק הוגשה כנגד החברות שהתמזגו במאי 2016 והתחייבו לחבילת אינטרנט מהיר ולא עמדו בהבטחותיהן ● פרקליט המדינה טוען שמדובר בתרמית מכוונת והגיש תביעה כנגדן

אין זמן. אילוסטרציה: אימג'בנק

פרקליט מדינת ניו יורק, אריק שניידרמן, הגיש אתמול (ד') תביעה כנגד חברות הכבלים צ'רטר (Charter) וטיים וורנר כבלים (TWC) – שהפכו באמצע שנת 2016 לחברה אחת המכונה Spectrum-TWC – בטענה כי ספקיות האינטרנט "ניהלו לכאורה תכנית מכוונת להונאה ולהטעיה של ניו-יורקרים בכך שהבטיחו שירותי אינטרנט שידעו שהן לא יוכלו לספק".

התלונה נועדה לשרת לפחות 640 אלף מנויים מהמדינה, שנרשמו לתכניות המהירות הגבוהה, אבל בפועל חוו מהירויות אטיות, כשמנויים רבים לא מצליחים כלל להגיע לכל התכנים המקוונים, כמו אלו המופיעים בפייסבוק (Facebook), נטפליקס (Netflix), יוטיוב (YouTube) ופלטפורמות משחקים שונים.

נציגי המדינה אמרו שערכו חקירה בת שנה וארבעה חודשים, שבחנה תקשורת פנים ארגונית וכללה "100 אלף בדיקות מהירות אצל מנויים", והגיעו למסקנה שלקוחות Spectrum-TWC היו "מקופחים באופן דרמטי במהירות ובאמינות", כך אמר פרקליט המדינה.

לא יכלו להגיע למהירויות שהובטחו בתכניות האטיות ביותר

בתלונה ובזימון בני 87 העמודים, שהוגשו לבית המשפט העליון של מדינת ניו יורק, נכתב בין השאר כי "התביעה טענה שמהירויות האינטרנט הקווי למנויים בתכנית הפרמיום (100, 200, ו-300 מגה ביטים לשנייה) היו עד 70% אטיות יותר ממה שהובטח; מהירויות Wi-Fi היו אפילו אטיות עוד יותר, כשמספר מנויים מקבלים מהירויות שהיו יותר מ-80% אטיות ממה ששילמו בעבורו".

בנוסף נכתב בכתב התביעה כי "Spectrum-TWC חייבה את הניו-יורקרים בסכום גבוה של 109.99 דולרים לחודש בעבור תכניות פרמיום שלא יכלו להגיע למהירויות שהובטחו בתכניות האטיות ביותר שלה".

צ'רטר הייתה חברת הכבלים השנייה בגודלה במדינה בשנה שעברה, כאשר נרכשה על ידי TWC ו-Bright House Networks, ויש לה 2.5 מיליון לקוחות במדינת ניו יורק. דובר החברה מספר הצהרה לאתר Ars ובה נאמר כי החברה מאוכזבת מכך ששניידרמן הגיש את התביעה, משום שזו נוגעת לאירועים שאירעו לפני המיזוג.

Spectrum-TWC – לא השקיעה בשדרוג מערכות

בניגוד לדבריה של צ'רטר, טוען התובע שניידרמן כי ההתנהלות הבעייתית לא עצרה לאחר המיזוג של צ'רטר עם TWC. לטענתו "Spectrum-TWC ממשיכה לספק למינוייה פחות משהתחייבה לו, משום שלא ביצעה את השקעות ההון הדרושות בכדי לעמוד במהירויות המובטחות שלה", כך נכתב בהודעה לתקשורת.

"השקעות אלה אמורות לכלול שדרוג משמעותי ליכולת הרשת של Spectrum-TWC ולהחליף מספר רב של מודמים לקויים ונתבים אלחוטיים למנויים המשלמים כיום ל-Spectrum-TWC עד 10 דולר לחודש לצורך שכירתם".

התביעה מגדירה את התקופה הרלוונטית לעניינה מה-1 בינואר 2012 ועד היום, ומבקשת פסק דין המפנה את צ'רטר לשלם קנסות אזרחיים בגובה 5,000 דולרים בעבור כל הפרה, ולספק החזרים ללקוחות על ידי "החזרת כל הכספים שנובעים ממעשי התרמית הלא חוקיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים