פסק דין: פייסבוק תשלם חצי מיליארד דולר לחברת משחקים

התשלום - מאחר שאוקולוס, שנרכשה על ידי פייסבוק, הפרה זכויות יוצרים של התובעת בייצור קסדת המציאות הווירטואלית Rift, והמנכ"ל שלה הפר הסכם סודיות

פייסבוק תצטרך להוציא מהכיס הרבה כסף. אילוסטרציה: אימג'בנק

בית משפט בארצות הברית קבע כי על אוקולוס (Oculus), שמוחזקת בבעלות פייסבוק (Facebook), לשלם פיצויים בסך חצי מיליארד דולר למפתחת המשחקים זנימקס (Zenimax) בגלל הפרת זכויות יוצרים. הוא אף פסק שמנכ"ל אוקולוס, פלמר לאקי, הפר הסכם שמירת סודיות עם החברה. אוקולוס כבר הודיעה שתגיש ערעור.

זנימקס תבעה את אוקולוס לאחר שנרכשה על ידי פייסבוק, וטענה כי זו השתמשה בקוד ששייך לה בצורה לא חוקית לצורך תכנון קסדת המציאות הווירטואלית שלה – ה-Rift.

יצוין כי זנימקס היא החברה האם של ID Software, יצרנית המשחקים Doom ו-Quake, שאחד ממייסדיה, ג'ון קרמק, משמש כעת כסמנכ"ל הטכנולוגיות של אוקולוס. בתביעה נטען שהמנכ"ל, לאקי, החליף עם קרמק, כשהאחרון עדיין עבד ב-ID Software, אי-מיילים שקשורים בפיתוח הדגם הראשון של ה-Rift.

מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, העיד בבית המשפט בחודש שעבר ואמר בעדותו כי "הרעיון שמוצרי אוקולוס מבוססים על טכנולוגיה של אחרים פשוט שגוי".

חבר המושבעים פסק שאוקולוס לא גנבה סודות מסחריים מזנימקס, כפי שנטען בתביעה, אך כאמור, פסק לטובתה פיצויים של חצי מיליארד דולר בשל הפרת הסכם סודיות והפרת זכויות יוצרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים