השנה של אמזון: זינוק של פי ארבעה ברווח הנקי

החברה הציגה ב-2016 עלייה של 27% בהכנסות לכמעט 30 מיליארד דולר ורווח נקי של כ-2.4 מיליארד ● ברבעון האחרון של השנה: ההכנסות צמחו ב-22% והרווח – ב-55%

הפסיד 13.5 מילירד דולר בין לילה. ג'ף בזוס, מייסד אמזון. צילום: סטיב ג'ורבטסון, מתוך ויקיפדיה

אמזון (Amazon) סיימה שנה ורבעון טובים מאוד, עם עלייה בהכנסות וזינוק ברווח הנקי – בשתי התקופות. בשנה כולה עלה הרווח הנקי בכמעט פי ארבעה.

במהלך 12 חודשי השנה גדלו ההוצאות הכלליות של ענקית המסחר ברשת ב-25.8% ל-131.8 מיליארד דולר וההכנסות צמחו ב-27.08% ל-28.98 מיליארד. כתוצאה מכך נרשמו עליות בולטות ברווחיות: הרווח התפעולי של החברה גדל ב-87.66% ל-4.19 מיליארד דולר והרווח הנקי זינק ב-297.82% ל-2.37 מיליארד.

ברבעון האחרון של 2016 רשמה החברה מגמות דומות: עליות בהוצאות, בהכנסות וברווחיות.
ההוצאות עלו בתקופה זו ב-22.65% ל-42.49 מיליארד דולר וההכנסות גדלו ב-22.36% ל-43.74 מיליארד. מתוכן, מכירות המוצרים רשמו עלייה של 15.07% ל-30.63 מיליארד דולר ומכירות השירותים האמירו ב-43.63% ל-13.11 מיליארד.

הרווח הנקי של אמזון צמח ברבעון ב-55.39% ל-749 מיליון דולר והרווח למנייה – ב-54% ל-1.54 דולר. יצוין כי הרווח הנקי הושפע לטובה מצניחה של 47.65% בהוצאות המימון נטו ל-89 מיליון דולר ומירידה של 8.61% בחבות המס ל-414 מיליון.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות גדלו ברבעון ב-18.97% ל-28.96 מיליארד דולר, הרווח הגולמי עלה ב-29.61% ל-14.78 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 31.91%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-19.74% ל-13.53 מיליארד דולר והרווח עלה ב-13.27% ל-1.26 מיליארד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים