אפל – כבר לא החברה עם ערך המותג הגבוה בעולם

הענקית הפסידה את התואר לגוגל, אחרי שאחזה בו במשך חמש שנים ● הסיבה, לפי מחברי הדו"ח, היא שהחברה "לא יכולה להפגין את אותן טכנולוגיות חדשניות כבעבר"

מתגאה בשמירת פרטיות המשתמשים. טים קוק, מנכ"ל אפל. צילום: BigStock

אפל (Apple) היא כבר לא החברה בעלת ערך המותג הגבוה ביותר בעולם – כך עולה מדו"ח Brand Finance Global 500, שפורסם באחרונה, שמזהה ומדרג מדי שנה את המותגים בעולם. לאחר חמש שנים שבהן מוקמה במקום הראשון, ירדה אפל למקום השני ואת מקומה תפסה גוגל (Google).

ערך המותג של גוגל טיפס ב-24%, לשווי של 109.5 מיליארד דולר לעומת 88.2 מיליארד ב-2016. לעומת זאת, ערך המותג של אפל ירד ב-27% ועומד ב-2017 על 107.141 מיליארד דולר.

"אם נסכם בפשטות", נכתב בדו"ח, "אפל ניצלה יותר מדי את רצונם הטוב של לקוחותיה, נכשלה בייצור הכנסות משמעותיות ממוצרים חדשים יותר, כמו ה-Apple Watch, ואינה יכולה להפגין את אותן טכנולוגיות חדשניות כבעבר". כותבי הדו"ח מציינים שלירידת ערך המותג שלה תרמו גם מותגים אחרים המתחרים בתחום הטכנולוגיה, בהם כמה מותגים סיניים שחיזקו את מעמדם בשוק הסמארטפונים.

בהתאם לדו"ח, מעמד המותג של גוגל בתחום החיפוש, העומד בלב הכנסותיה מפרסום, הוא "בלתי מעורער". המחברים מציינים שהחברה בנתה ומיצבה בזהירות את המותג שלה, על אף שהמבנה שלו מסובך מזה של אפל.

זינוק לפייסבוק

במקום השלישי ברשימה, ללא שינוי מ-2016, ניצבת אמזון (Amazon), שערך המותג שלה צמח במרוצת השנה האחרונה ב-53% ועומד על 106.396 מיליארד דולר.

מיקרוסופט (Microsoft) נמצאת במקום החמישי ברשימה, לעומת המקום הרביעי בשנה שעברה, עם עלייה שנתית של 13% בערך המותג שלה. גם סמסונג (Samsung) רשמה עלייה קלה – למקום השישי לעומת השביעי. למרות המשברים שעברה, בפרט עם ה-Note 7, ערך המותג שלה צמח בשנה האחרונה ב-13%.

חברה שהציגה צמיחה מרשימה – של 82% – היא פייסבוק (Facebook), שזינקה מהמקום ה-17 בשנה שעברה למקום התשיעי בדו"ח החדש.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    איך הגענו למצב שחברת טכנולוגיות שגורמת לבידוד חברתי הגיעה לזינוק כזה בצמיחה? האם רק אני רואה את הרוע שבשימוש תוכנה זו? התוכנה הזו היא הדבר הגרוע ביותר שנוצר, אין בו אף תועלת האם משהו העלה בדעתו כמה זוגות מתגרשים בעקבות תוכנה זו? האם משהו העלה בדעתו את אי התקשורת הבין אישית כתוצאה משימוש בתוכנה זו? להגיד יש לי 500 או 1000 חברים בפייסבוק בואו נודה על האמת אלו לא באמת חברים מארק צוקרברג פשוט גאון והרבה הרבה אנשים נשבו בקיסמו אם הייתה לי את האפשרות באיבחה אחת הייתי מוחק את המוצר הזה זה אינו ניקרה קידמה

אירועים קרובים