"ירוק" – לא רק איכות הסביבה

המילה "ירוק" מתקשרת בדרך כלל לטבע, מניעת זיהום ואוויר נקי ● בעמק חפר מקימים בימים אלה מרכז חדש ליזמים ולסטארט-אפים ובחרו את השם הזה - מסיבה מעניינת במיוחד

אלי ברק, יזם היי-טק וממייסדי "ירוק". צילום: יח"צ

ההיי-טק והסטארט-אפים הם כבר מזמן לא עניין רק למרכז הארץ. אולי אין מהם מספיק בפריפריה, אבל לא מעט מיזמי טכנולוגיה פועלים בימים אלה מחוץ לגוש דן. די אם אזכיר את היי סנטר בחיפה, מרכז בקיסריה, והפעילות של צופן ומענטק במגזר הערבי – ויש עוד פעילויות ומרכזים בצפון ובדרום.

בימים אלה מוקם מרכז דומה בשם ירוק בקמפוס של המכללה האקדמית רופין שבעמק חפר. ירוק עוסק בטכנולוגיה בתחומים נרחבים, תוך התמקדות ברובוטיקה ובחקלאות.

"אנחנו מסיימים שיפוץ גדול מאוד של מתחם בגודל 2,200 מ"ר, שהולך להיות האב מקומי", אמר אלי ברק, ממקימי המתחם, בראיון לאנשים ומחשבים. לדבריו, "המרכז עושה מספר דברים במקביל, שבכוונה מחוברים ביניהם. ראשית, מדובר במרכז אזורי לנוער בתחומי המדע והטכנולוגיה, הרובוטיקה ובתחומים נוספים. שנית, אנחנו מאפשרים מרחבי עבודה ליזמים, ולצד זה תוכניות הכשרה. תוכנית הדגל שלנו היא 'טירונות רובאי 07 של ההיי-טק'. מדובר במסלול שכוללה שישה מפגשים לאורך 12 שבועות, שעוסקים בכל ההיבטים שיזם צריך סביב הסטארט-אפ שלו: פיתוח, IT, שיווק ועוד. בנוסף, נפעיל את פאב לאב – סדנאות לייצור עצמי, מה שמאפשר ליזמים לגדול ולייצר חלק מאבות הטיפוס שלהם, דבר שמאוד קשה למצוא עבורו זמינות וידע בתעשייה.  כמו כן, אנחנו מציעים ליזמים מנטורים צמודים".

מה לגבי מימון?
"אנחנו מציעים מימון, אבל בזהירות, על ידי קרן השקעות שאנחנו מקימים מסביב לירוק. אנחנו מגבשים מועדון משקיעים ואני מעריך שנצטרף ליזמים שמעניינים אותנו בסכום כולל של בין עשרות למאות אלפי דולרים".

יחד עם ברק עומד מאחורי המיזם לירן שחר. שניהם תושבי עמק חפר ובעלי ניסיון בעולם ההיי-טק, שגייסו למרכז את אגודת חפר אנרגיות ואת המועצה האזורית עמק חפר. "מדובר במרכז שצמח מלמטה, בתבשיל איטי", אמר ברק. "שחר ואני עוסקים שנים בתחום ההיי-טק. בעצמי עברתי כמה אקזיטים, בחברה שהקמתי ובחברות שהייתי מעורב בהן, ושחר הוא בוגר ממר"ם, לשעבר מנהל של הרבה פרויקטים במו"פ בתעשייה הביטחונית, ומייסד ומנכ"ל קומנסנס, שעוסקת בעיקר בתקשורת ובחיישנים. כמו כן, אנחנו עובדים הרבה עם חברות ויזמים ועם נוער בתחומי המדע והטכנולוגיה ומשמשים מנטורים בתחום הרובוטיקה".

למה דווקא עמק חפר?
"מדובר באזור מאוד גדול, עם 40 אלף תושבים. מעבר לעובדה ששנינו גרים כאן, אנחנו מציעים פתרון לאנשי האזור, שיכולים לעבוד כאן ולא לנסוע בכל יום לתל אביב, לחיפה או למרכזי היי-טק אחרים. יש כאן גם עניין קהילתי – אנחנו רוצים לעודד את התפתחותם של עסקים מקומיים".

לירן שחר, יזם היי-טק וממייסדי ירוק. צילום: יח"צ

לירן שחר, יזם היי-טק וממייסדי ירוק. צילום: יח"צ

הוא ציין ש-"הביקוש מאוד גדול, יש לנו כבר רשימת המתנה, עוד לפני שפתחנו את המשרדים".

הפער בין האקדמיה לעולם המעשה

לדברי ברק, "מתוך הצורך והאנשים שבאים להתייעץ ולעבוד אתנו, אנחנו רואים שיש פער שהאקדמיה לא מכסה – רמת הפרקטיקה. קורסים זה טוב אבל כדי להיות טובים צריך ניסיון במציאות, ועדיף לעשות את זה עם מי שיש לו ניסיון בעצמו. אנחנו רוצים לסגור את הפער הזה, ולכן המוטו שלנו הוא 'בית הידע'".

למה בחרתם דווקא את השם ירוק?
"זה צבע שאנחנו אוהבים ומדובר בראשי תיבות של יזמות, רובוטיקה וקהילה".

לדברי השניים, ייתכן שהיוזמה שלהם תתרחב למקומות נוספים בארץ. "יש לנו דיבור עם שני מקומות, שכרגע לא נחשוף את שמם, שרוצים לקחת את המודל והתוכן שלנו וליישם אותם", הם אמרו. "אלא שאנחנו עם רגל איטית על הגז – רוצים לראות שהמקום מתחיל לעבוד ושהכול הולך כשורה, ולאחר מכן להמשיך הלאה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים