והמנצחת הגדולה בסופרבול…? הטכנולוגיה!

אף על פי שמדובר בסופרבול הראשון אי פעם שהוכרע בהארכה, צדה את העיניים גם טכנולוגיה ישראלית של אינטל שנחשפה בראשונה באירוע: הילוך חוזר מנקודת המבט של השחקן

מה קורה באמת על המגרש. סופרבול מעיני השחקנים. צילום: יח"צ

משחק הסופרבול שנערך הלילה ביוסטון, לפי שעון ישראל, נכנס כבר בסיומו המדהים לספרי ההיסטוריה. מעבר לכך שנשברו בו כמה שיאים אישיים, זה היה הסופרבול הראשון שהוכרע בהארכה, כשטים בריידי מוביל את קבוצתו ניו אינגלנד פטריוטס לניצחון 28:34 על אטלנטה פאלקונס לאחר פיגור של 28:3.

אבל מעבר לכך זה גם היה סופרבול שחגג גם משהו מבחינה טכנולוגית: חשיפה ראשונה של הילוכים חוזרים מנקודת המבט של השחקן, מעין שדרוג לטכנולוגיה FreeD 360 של אינטל (Intel), שפותחה בישראל ומאפשרת באמצעות 38 מצלמות שמפוזרות ברחבי האצטדיון לספק הילוכים חוזרים מכל נקודת מבט אפשרית כמעט מסביב לשחקן.

צופי המשחק בישראל אולי לא זכו לראות את הטכנולוגיה בפעולה, אבל היא שימשה את השדרים ואנשי המקצוע של הגוף המשדר הראשי כדי לספק עוד נתונים, ומנקודת המבט הכי חשובה במשחק הזה.

הטכנולוגיה הקרויה Be The Player מבוססת על פיתוח של חברה ישראלית שאינטל רכשה אשתקד. ההילוכים החוזרים שלה מבוססים על אותו מערך מצלמות, והם מיוצרים בזמן אמת וזמינים כ-60 עד 90 שניות לאחר ההתרחשות בפועל.

"אנו באינטל בונים כיום את היסודות שיאפשרו לקחת את השילוב של ספורט וטכנולוגיה לשיאים חדשים עם פתרונות המאפשרים לאוהדים לחוות את המשחק כפי שמעולם לא חוו אותו", אמר ג'יימס קרוואנה, המנהל הכללי של חטיבת הספורט באינטל.

לדבריו, "הטכנולוגיה של אינטל במשחק הפוטבול החשוב ביותר של השנה היא רק דוגמה אחת לאופן שבו אנו מניעים גל חדש של טכנולוגיות רבות עוצמה שישנו את פני הספורט לספורטאים, לנבחרות, לאוהדים, למאמנים וגם לגופי השידור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים