בקרוב: אפליקציה שתוכל ליצור שמלה מושלמת המותאמת אישית לכל לקוחה

גוגל שולחת ידה באופנה ומסייעת ל-H&M לספק מוצר היי-טקי סופר-מתקדם לנשים ● מדובר על יישום שיבנה שמלה המבוססת על הנתונים האישיים הייחודיים לכל אשה ואשה

במידה המדויקת. אילוסטרציה: BigStock

אנו מורגלים בידיעות על שיתוף פעולה של גוגל (Google) עם חברות סטארט-אפ מתחום ההיי-טק, מה שהופך את החיבור החדש של הענקית למפתיע ואף מעורר סקרנות. החברה ממאונטיין וויו משתפת פעולה עם בית האופנה הדיגיטלי של קבוצת H&M, שנקרא Ivyrevel, בניסיון להפוך דטה לאופנה.

שתי החברות עובדות יחד על אפליקציה לאנדרואיד שתהיה מסוגלת לעקוב אחרי המשתמשת וללמוד את אורחות חייה והתנהלותה האופיינית. למשל תבחן האפליקציה האם האשה מתעמלת או נוטה לבלות שעות בישיבה, כמו גם את מזג האוויר בסביבתה הקרובה והאם היא נוהגת ללבוש בגדים רשמיים או ספורטיביים, ואולי אפילו ניו-אייג'יים.

בעזרת מידע זה, Ivyrevel תעצב בעבור הלקוחות "שמלת דטה" מתאימה במיוחד שאותה הן יוכלו, כמובן, לרכוש.

שבוע ליקוט נתונים לצורך הכנת שמלת הדטה

האפליקציה המכונה Data Dress אמורה להיות פשוטה לשימוש. היא משתמשת ב-API Snapshot של גוגל, אשר בעצם עושים שימוש בכל החיישנים בטלפון, ואלו מאפשרים לה לפקח על הפעילות היומית של המשתמשת ועל סגנון החיים שלה על ידי איסוף מידע שהצטבר לאורך שבוע ימים בטלפון הנייד של הלקוחה.

באמצעות הדטה הזו לומדת האפליקציה על אורח החיים של המשתמשת ואז מעצבת שמלת Ivyrevel ייחודית באמצעות הטכנולוגיה של גוגל. השמלה תעוצב ותתוכנן על פי דפוס ייחודי ואישי, שמתייחס לפרמטרים רבים שיתאימו ללקוחה, החל מהחומר, המשך במידה ובגזרה, ועד לפרטים הקטנים ביותר של הגימור.

היישום, שנמצא כעת בשלב אלפא סגור, נבחן על ידי גורמים בעלי השפעה ברחבי העולם, בכללם בלוגרית האופנה, הדוגמנית השוודית קנזה, שמסבירה את הקונספט של היישום החדשני בסרטון שעלה ליוטיוב (YouTube ). גרסת הבטא תושק מאוחר יותר השנה ו-Ivyrevel אומרים כי הם מקווים להתחיל את תמחור השמלה בסכום הסולידי של 99 דולר בלבד.

גוגל מתלהבת מהטכנולוגיה

עוד לא ברור איך בדיוק תצליח השמלה להיבנות מהנתונים, אבל בהתבסס על תמונות שנחשפו, השמלה תתאים לאירועים רשמיים או לשימוש קז'ואל, ולאחר מכן פרטים ספציפיים בה יתייחסו לנתונים מסוימים של הלובשת. למשל, אם היא מיועדת לאשה המתגוררת בשוודיה הקרה – השמלה תהיה עשויה בד קטיפה שחור עבה, אם הלובשת אוהבת לצאת לרקוד – היא תקושט בנצנצים, וכדומה.

בעוד שהשמלה עצמה לא תהיה יותר מדי טכנולוגית וכנראה שלא תכלול למשל פריטים לבישים ממוחשבים, בגוגל בכל זאת מתלהבים מאוד מהטכנולוגיה המתקדמת שנדרשת בכדי להגיע לשמלה, כמו למשל היכולת של היישום לזהות אם האדם נמצא במצב של הליכה או נסיעה, או מכך שהוא יודע ללכוד עמדות בלוטות' (Bluetooth) סמוכות, לזהות האם האוזניות מחוברות, לאתר מיקום מדויק ולזכור תנאי מזג אוויר.

כל עוד מדובר בייצור שמלות, הטכנולוגיה החדישה בהחלט חביבה ואולי אף מלהיבה, אבל קצת מפחיד לחשוב כמה שהפיתוח מאפשר חשיפה וחדירה אל כל ניואנס בחיינו הפרטיים, ומה ניתן לעשות עם כל הפרטים האלו שלא במסגרת עולם האופנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים