אפל תנסה שוב לזכות באישור למכירת מכשירי iPhone משומשים בהודו

ענקית ההיי-טק החלה בוחנת את האפשרות של מכירת מכשירי iPhone בהודו, כך על-פי דיווח חדש ● בשנה שעברה ניסתה כבר החברה להניע מהלך דומה, אך נכשלה

מחכים בציפייה. צילום: BigStock

אפל (Apple) ניסתה בעבר להתחיל למכור מכשירי iPhone משומשים בהודו, כך מדווח בלומברג (Bloomberg) בצטטו אנשים הטוענים שהם בעלי היכרות עם השיחות של אפל וממשלת הודו.

הבקשה הנוכחית של החברה, כך על פי דיווחים, מתארת מצב שבו הסמארטפונים יתוקנו בהודו ויוסדרו בהתאמה לכלל התקנות המוטלות על מכירת הטלפונים החכמים הקיימות במדינה.

מערכת היחסים בין הודו לאפל מתגבשת כבר במשך חודשים. בשבוע שעבר, לאחר שיחות על מכירת מכשירי iPhone בהודו והרחבת המעורבות של אפל במדינה, אמר השר ההודי האזורי כי עד סוף אפריל אמורה אפל להתחיל בייצור מכשירי iPhone בבנגלור. אפל לא אישרה את התכנית, אך היא ללא ספק מפגינה עניין הולך וגובר בהרחבת נוכחותה בהודו.

מתכווננת למעמד הבינוני ההודי ההולך וגדל

במהלך דיווחי הרווחים האחרונים של הענקית, שיתף מנכ"לה, טים קוק, את חזון הודו שלו, ואמר כי המעמד הבינוני ההולך וגדל של המדינה יכול להתגלות כקריטי לביצועי החברה לטווח ארוך.

תחזיותיו הגיעו לנוכח ירידות עסקיה של אפל בסין – בעיה שגרמה לכמה אנליסטים ובעלי מניות לתהות אילו שווקים בינלאומיים יכולים לפצות על חלק מההכנסות הסיניות האבודות.

הודו, לטענת קוק,עשויה להיות בסופו של דבר אחת הכלכלות הגדולות והחשובות ביותר בעולם, והוא מאמין שהפנייה אל הצרכנים הפוטנציאליים של אפל במדינה יכולה להביא לצמיחה נוספת הן בעבור הודו והן בעבור אפל עצמה.

בשנה שעברה התנגדו יריבות לאותו מהלך

אפל עסקה באפשרות למכור מכשירי iPhone משומשים בהודו כבר בשנה שעברה, אבל נתקלה בהתנגדויות של יריבותיה סמסונג (Samsung) הדרום-קוריאנית ומיקרומקס (Micromax), שהיא יצרנית טלפונים חכמים הודית. שתי המתחרות טענו כי התכנית יכולה לשתק את שוק הסמארטפונים ההודי.

אפל, לעומת זאת, אמרה כי על ידי מכירת מכשירי iPhone משומשים בהודו, היא יכולה להציע ללקוחות מקומיים אלטרנטיבה למכשירים שכבר זמינים בשוק במחיר שיהיה הרבה יותר זול ממחירו של מכשיר חדש לגמרי. מאמציה של הענקית מקופרטינו למכירת הניידים המשומשים שלה בהודו עלו בסופו של דבר על שרטון.

המתחרות ידרשו גם הן זכות דומה

קבלת הזכות לייבא ולמכור מכשירי iPhone בהודו תהיה מבורכת בעבור אפל, אבל יכולה גם להתגלות כחשובה לחברות אחרות. אם יותר לה למכור מכשירי iPhone משומשים בהודו, אפל תהפוך לחברת הטכנולוגיה הראשונה שתביא את המכשירים שלה אל תת-היבשת ותמכור אותם בתוך גבולותיה.

חברות בינלאומיות אחרות, כולל סמסונג, מייצרות מכשירים בהודו, ואלו נמכרים בסופו של דבר במדינה, אבל אם אפל תוכל למכור מכשירי iPhone בהודו ללא ייצור המכשירים בה, חברות אחרות יכולו לבקש את אותה ההזדמנות לעצמן.

ממשלת הודו ואפל צפויות להמשיך בחודשים הקרובים את שיחותיהן בנוגע לקשירת עסקים ביניהן שיכללו את נושא מכירת מכשירי ה-iPhone המשומשים וכן התדיינות על הקלות במס בעבור אפל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים