המנייה של אפל זינקה; שווי החברה: יותר מ-700 מיליארד דולר

השווי של אפל אמנם עוד לא מגיע לשיא של לפני שנתיים - 770 מיליארד דולר - אולם על פי ההערכות, היא בדרך לשם ● וורן באפט הגדיל את סך המניות שלו בחברה בכמעט פי ארבעה

טים קוק, מנכ"ל אפל.

שווי השוק של אפל (Apple) עבר אמש (ג') שוב את הרף של 700 מיליארד דולר, לאחר שהמנייה שלה הגיעה לשיא חדש של 135.02 דולר במסחר בוול-סטריט. בנוסף, תאגיד ברקשייר האת'אוויי (Berkshire Hathaway) של וורן באפט הודיע על הגדלה משמעותית, של כמעט פי ארבעה, במספר המניות שלו ביצרנית ה-iPhone – ל-57.4 מיליון לעומת 15.2 מיליון בסוף הרבעון השלישי של 2016.

מניית אפל עלתה אמש ב-1.3% ומאז מאי האחרון היא זינקה ב-49.14%. העלייה הביאה את שווי השוק שלה לחצות שוב את הרף של 700 מיליארד דולר ל-708.34 מיליארד. אלא שמדובר בשווי נמוך במיליארדי דולרים מהשיא שאליו הגיעה לפני כשנתיים, שעמד על כ-770 מיליארד.

האניגמה לכאורה הזו, שבה שווי השוק של החברה לא עולה באותו הקצב כמו שער המנייה, מוסברת בכך שמספר המניות של אפל משמעותית – בשנתיים האחרונות היא רכשה מחדש מניות בסך של כ-70 מיליארד דולר – ובחישוב של שווי השוק: שער המנייה כפול מספר המניות.

האם אפל בדרך לשווי של טריליון דולר?

מינג צ'י קו, אנליסט הסלולר של בית ההשקעות KGI Securities, כתב שהעובדה ששווי השוק של אפל ירד בשנתיים האחרונות לא אומרת הרבה, שכן העלייה בשערי המניות משקפת את אמון השוק בחברה. צ'י קו, שנחשב לאנליסט בעל המידע הפנימי הטוב ביותר על אפל, תלה את העלייה ביומיים האחרונים בדליפה שהגיעה ממחלקת המו"פ של החברה ובה התכונות של ה-iPhone 8, שלפי ההערכות יהיה להיט בשוק. המכשיר צפוי להגיע עם סוללה שאורך החיים שלה יהיה גדול ב-30% מזה של ה-iPhone 7 ועם תצוגה משופרת.

המשקיעים מאמינים בנוסף שאפל עומדת להוציא קו מוצרים חדש, משום שההשקעה שלה במו"פ עלתה ב-2016 בכ-24% ל-10 מיליארד דולר, לעומת 8.07 מיליארד ב-2015.

לפי ההערכות, המנייה של אפל תמשיך לעלות, כשההערכות הזהירות מדברות על שער של 140 דולר ואלה הזהירות פחות מרחיקות עד לכ-200 דולר. אלא שכדי להגיע לשווי שוק של טריליון דולר, עליה לעלות בכ-50%, כלומר: להגיע ליותר מ-260 דולר. זה לא משהו בשמיים עבור אפל, בהתחשב בעובדה שכאמור, זה היה שיעור העלייה של המנייה שלה מאז חודש מאי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים