כתב אישום נגד יו"ר סמסונג בפרשת השחיתות בדרום קוריאה

ג'יי יי. לי יואשם בשוחד, מעילה, הסתרת נכסים מעבר לים ושבועת שקר - הודיע התובע הכללי של המדינה ● הוא חשוד ששילם שוחד לחברה של נשיאת דרום קוריאה, כדי שזו תפעל למען סמסונג

ג'יי יי. לי, יו"ר סמסונג. צילום: KBS, מתוך ויקיפדיה

התובע המיוחד של דרום קוריאה הודיע היום (ג') כי יגיש כתב אישום נגד יו"ר סמסונג (Samsung), ג'יי יי. לי, וארבעה נוספים בפרשת השחיתות שמטלטלת בימים אלה את המדינה. החשדות כוללים, בין היתר, שוחד ומעילה.

לי נעצר ב-17 בפברואר בחשד למעורבות בפרשת השחיתות, שבמרכזה עומדת נשיאת דרום קוריאה, פארק גואן היי. בחודש הבא יתקיים בבית המשפט דיון בשאלת הדחתה מהתפקיד.

בהודעת התובע הכללי נמסר כי "חמשת הבכירים יועמדו לדין בהאשמות הכוללות שוחד, מעילה והסתרת נכסים מעבר לים". הוא הוסיף כי לי יואשם גם במתן שבועת שקר בעדות בפני ועדה של הפרלמנט בסיאול.

החקירה הגלויה החלה לאחר שהרשויות פשטו על המטה של סמסונג בדרום קוריאה בתחילת נובמבר. על פי החשד, לי נתן שוחד לצ'וי סון-איל, חברה קרובה של נשיאת דרום קוריאה, כדי שזו תפעל למען החברה. הרשויות חושדות כי הכסף שימש למימון אימוניה של בתה של איל ברכיכה על סוסים. הן לי והן סמסונג מכחישים את ההאשמות. עם זאת, הענקית הדרום קוריאנית מודה כי היא השקיעה כסף בקרנות, אולם לא קיבלה כלום בתמורה. ארגון שהוזכר בהקשר זה הוא אגודת הפרשים של דרום קוריאה.

התובע המיוחד ציין כי הוא יוציא הודעה רשמית על סיכום החקירה בשבוע הבא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים