מהו ציון הדרך המשמעותי אשר לו מצפה ביל גייטס עוד בחייו?

אחרי שהחברה שלו סימנה וי על פיתוח טכנולוגיית זיהוי דיבור חדשה, שלטענתה מתעתקת דיבור לכדי טקסט כתוב ממש כפי שעושה האדם, גייטס כבר ממתין לחזות בשלב הבא באבולוציית המחשבים

אפילו הוא כבר לא משתמש במערכת ההפעלה הסלולרית של מיקרוסופט. ביל גייטס. צילום: dts, ויקיפדיה

בשנים האחרונות משקיעות ענקיות הטכנולוגיה כולן – מיקרוסופט (Microsoft), גוגל (Google), פייסבוק (Facebook) ופחות או יותר כל חברת היי-טק אחרת – מיליארדים של דולרים בתחום הבינה המלאכותית ועושות צעדים גדולים בבניית תוכנות וחומרות חכמות.

אלא שלדברי ביל גייטס – המייסד השותף של מיקרוסופט, שהשיב לשאלה מהי הקדמה שהוא הכי רוצה לראות בחייו במסגרת פגישת Reddit AMA (ר"ת של שאלו אותי כל דבר – ask me anything) – לבינה המלאכותית יש עדיין לאן להתקדם.

לקרוא ולהבין כדי לעבור מבחן

חלוץ ההיי-טק, ומי שהוא כיום האיש העשיר ביותר בעולם, אמר כי "ציון הדרך הגדול יהיה כאשר המחשבים יוכלו לקרוא ולהבין מידע כמו בני אדם. יש הרבה עבודה שמתרחשת בתחום זה – בגוגל, במיקרוסופט, בפייסבוק, באקדמיה", כתב גייטס והוסיף כי "כרגע מחשבים לא יודעים איך לייצג ידע, אז הם לא יכולים לקרוא ספר לימוד ולעבור מבחן".

בעוד שמיקרוסופט עצמה בנתה טכנולוגיה של זיהוי דיבור, שלטענתה זהה ליכולת השמיעה האנושית ואפילו טובה מיכולת האדם לפענוח המלל שהועבר בדיבור, הרבה יותר קשה בעבור מכונה לנתח מה נאמר על מנת לבחור לנקוט בפעולה המתאימה. אז בזמן שחברות ההיי-טק הגדולות עדיין שוקדות כיום על מציאת פתרונות שיאפשרו למחשבים להבין את הפעולה הנכונה שעליהם לבצע בהתבסס על מה שנאמר להם, גייטס מצפה כבר לשלב שיגיע לאחר מכן.

יצוין כי גייטס הביע בתשובותיו גם עניין רב בחקר החינוך והלמידה של בני האדם, ולא רק של מכונות. גייטס ענה לשואלים וסיפר כי הוא גם מצפה להתפתחויות משמעותיות יותר בתחומי הבריאות והמדע, בעיקר בכל הנוגע בחיסונים. "אנחנו צריכים חיסון לאיידס (HIV), למלריה ולשחפת, ואני מקווה שיהיה לנו אותם ב-10-15 השנים הקרובות", כתב גייטס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים