השנה של סלקום: ירידה בהכנסות, זינוק ברווח הנקי
החברה סיימה את 2016 עם עלייה של 55% ברווח הנקי וקיטון של 4% בהכנסות ● ברבעון האחרון של השנה: הרווח הנקי קטן ב-26% וההכנסות - ב-6%
הרווח הנקי הרבעוני של סלקום ירד, אולם בחישוב שנתי הוא רשם עלייה ניכרת – כך עולה מהתוצאות שפרסמה החברה היום (ד'). ההכנסות, לעומת זאת, ירדו בשתי התקופות.
הדו"חות מעלים שבמהלך 2016 קטנו ההוצאות של חברת התקשורת ב-3.95% ל-3.72 מיליארד שקלים, שמשקפים ירידה של 153 מיליון. ההכנסות פחתו בסכום זהה (שם מדובר בקיטון של 3.7%) ל-4.03 מיליארד. מתוכן, ההכנסות ממכירת שירותים ירדו ב-3.2% ל-3.03 מיליארד שקלים ואלה שנרשמו ממכירת ציוד – ב-5.2% ל-994 מיליון. הרווח הנקי סיים את השנה עם קפיצה של 54.6% ל-150 מיליון שקלים.
עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות השנתיות רשמו ירידה של 2.2% ל-2.7 מיליארד דולר, הרווח הגולמי פחת ב-6.5% ל-1.33 מיליארד והרווח הגומי השולי עמד על 32.93%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות קטנו ב-8.31% ל-1.02 מיליארד שקלים והרווח נותר כמו ב-2015 – 310 מיליון.
במהלך הרבעון המדווח, ההוצאות הכלליות פחתו ב-1.55% ל-952 מיליון שקלים וההכנסות קטנו ב-5.9% ל-984 מיליון. הרווח הנקי הרבעוני ירד ב-26.3% ל-14 מיליון שקלים וזה התפעולי צנח ב-59.5% ל-32 מיליון. ה-EBIDTA ירד ב-23.1% ל-173 מיליון.
ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "המשכנו השנה להיות מושפעים מעוצמתה של התחרות בשוק הסלולרי לצד התחזקות מעמדנו כקבוצת תקשורת. זוהי שנה שבה העמקת פעילותנו כקבוצת תקשורת הניבה פירות משמעותיים".
הוא ציין את סלקום TV, שלשירותיו מנויים כיום 122 אלף בתי אב ושיותר מ-180 אלף בתי אב מנויים על שירות תשתית האינטרנט של החברה. שטרן אמר כי "זהו הישג מרשים, לנוכח האתגרים הרבים ביישום הרפורמה בשוק זה".
עוד הוא דיבר על ההסכמים שכרתה החברה השנה עם אלקטרה מוצרי צריכה ועם אקספון 018 בשוק הסלולר, ואמר כי הם "יבטיחו הכנסות וצמצום השקעות לקבוצה לעשור הקרוב, יחד עם יכולת להציע שירותי סלולר איכותיים ומתקדמים בזכות היקף התדרים שיהיה לרשת המשותפת. אנחנו שמחים על קבלת האישור הנדרש מהממונה על ההגבלים העסקיים וממתינים לאישור משרד התקשורת ולהשלמת העסקות כדי שנוכל לצאת לדרך".
תגובות
(0)