מה כוללת הגרסה המעודכנת של iOS?

iOS 10.3 מציעה כמה וכמה תיקונים מתחת למכסה המנוע ● אחד הבולטים בהם הוא אפשרות לאתר את אוזניות ה-AirPods האלחוטיות החדשות שהציגה החברה לפני מספר חודשים

עדכון חדש וטוב ל-iOS?

אפל (Apple) שחררה אתמול (ב') את הגרסה המעודכנת של iOS, מערכת ההפעלה למובייל שלה.

הגרסה החדשה, iOS 10.3 מציעה כמה וכמה תיקונים מתחת למכסה המנוע. אחד הבולטים בהם הוא אפשרות לאתר את אוזניות ה-AirPods האלחוטיות החדשות שהציגה החברה לפני מספר חודשים. הזיהוי של אוזניות שהולכות לאיבוד מתנהל דרך אותה מערכת תפריט כמו במקרה של איתור מכשיר שנגנב.

מדובר במילוי של אחת מהדרישות הגדולות ביותר שהוצגו בידי משתמשים מאז ההשקה של AirPods, והמסך יציג את המקום האחרון הידוע של האוזניות וכן יאפשר לבקש מהן להשמיע קול כדי לאתר אותן טוב יותר.

עוד דבר חשוב הוא יישום של מה שאפל הזהירה שייקרה בקרוב: תחילת הקץ של אפליקציות שכתובות ב-32 ביט. ניסיון להריץ אפליקציה כזו יגרום להופעת המשפט "אפליקציה זו לא תפעל עם גרסאות עתידיות של iOS. המפתח של האפליקציה צריך לשדרג אותה כדי לשפר את התאימות שלה".

בקרוב גם אמורה החברה להתחיל לחסום את האפשרות להוריד אפליקציות שאינן כתובות ב-64 ביט.

העדכון האחרון גם מקל במשהו על מפתחי אפליקציות ל-iPhone ושאר חבריו. קודם כל, יכולים המפתחים להגיב לדברים שמשתמשים כותבים על האפליקציה שלהם, לטוב או לרע. שינוי שני הוא האפשרות שלהם לשנות את האייקונים של האפליקציות שלהם גם מבלי לבקש אישור לעדכון מאפל. זה יכול להיות שימושי למדי, לדוגמה, עבור אפליקציות שרוצות להציע תכנים ייחודיים לתקופת החגים, וכדומה.

מערכת הצפנה חזקה יותר

יש גם מעט שינויים במראה, או נכון יותר באנימציות של האפליקציות, והן קשורות לפתיחה ולסגירה שלהן, וכך לדוגמה, האייקונים שלהן ייראו עגולים יותר כשהן יהיו פתוחות. עוד משהו שקשור איכשהו למראה הוא פירוט שניתן עכשיו לראות עבור השימוש באחסון שמציע iCloud, כולל פירוט של האפליקציות שמשתמשות בענן לצורך אחסון.

יש עוד כמה עדכונים קטנים כמו תוספת של אפשרות לסימון מקום חנייה באפליקציית המפות, תמיכה בתצוגת טמפרטורה לפי שעה על ידי ביצוע לחיצה ארוכה באפליקציית מזג האוויר, אפשרות לשכור פעם אחת סרט ב-iTunes ולצפות בו בכל אחד מהמכשירים – כלומר אפשר לדוגמה לעבור מ-iPhone ל-iPAd ואז בחזרה, הצגת שלוש האפליקציות האחרונות שהיו בשימוש ברכב במערכת CarPlay, ועוד.

עוד שינוי שאולי יהיה חשוב יותר בעתיד, הוא החלפת הפורמט של מערכת הקבצים מ-+HFS ל-APFS (ר"ת Apple File System). המערכת החדשה, שתבצע מיפוי מחדש של כל הקבצים במכשיר עם העדכון של מערכת ההפעלה, ממוטבת לעבודה עם התקני הזיכרון המודרניים כולל כונני SSD, והיא מציעה לפי אפל גם מערכת הצפנה חזקה יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים