רק בגלל הרוח: כי אם כבר לדבר על מזג אוויר – אז שיהיה לעניין

בין אם אתם באמת מוטרדים ממה שקורה בחוץ, ובין אם אתם צריכים מוצא כלשהו כשאין יותר על מה לדבר - הכירו את האפליקציה שתיתן לכם את כל המידע שנחוץ - על מזג האוויר ● קבלו את Weather Underground

Weather Underground: Forecasts

אז מה אתם אומרים על מזג האוויר? היה חם/קר. הרוחות היו מטורפות. האובך היה בלתי נסבל. כן. כולנו מכירים את זה.

אם נתקעים במסיבה או בארוחה עם אנשים שלא ממש מצליחים לתקשר איתם, הדרך הבטוחה להגיע אל האדם היא לדבר איתו על מזג האוויר, אפילו יותר מלדבר על אוכל. לא תמיד זה פותח שערים, אבל במקרה הצורך, עם כוס יין ביד ועם משפט כמו "החזאים היום טעו בגדול", מובטחות מיד כמה דקות של שיחה.

ועכשיו תתארו לעצמכם שאתם, כי רציתם להתכונן מראש, מביטים כמה דקות לפני שאתם נכנסים דרך הדלת באפליקציה טובה של מזג אוויר שמספקת לכם פרטים קטנים שיכולים להוציא אתכם גדולים בזמן השיחה המאולצת? לא שאתם לא יכולים לעשות זאת במהלך המפגש עצמו – כי מי כיום עוזב את הטלפונים מהיד, גם אם צריכים לחתוך את המנה עם סכין?

כמו סטייק טוב שעשו אותו בדיוק במידה הנכונה

החיפוש אחר אפליקציות מזג אוויר טובה הוביל אותי בין השאר גם ל-Weather Underground וגיליתי אפליקציית דיווח על מזג אוויר שמספקת הרבה יותר מסתם דיווח. היא בשביל חובבי מזג אוויר כמו ספר טוב שנותנים לתולעת ספרים. היא בשביל קרניבורים כמו סטייק טוב שעשו אותו בדיוק במידה הנכונה לטעמם. היא בשביל צמחונים כמו פטרייה שמילאו אותה בתערובת מדהימה של אורז, צימוקים ואולי גם צנוברים רגע לפני ששמו אותה לכמה שניות על האש. בקיצור הבנתם, נכון?

המידע עליו מסתמכת האפליקציה מגיע מ-200 אלף ויותר תחנות מזג אוויר שונות ומגוונות ברחבי העולם. זה אומר שהמידע הראשי שמוצג מסתמך על אחת התחנות הללו, ואם אינכם בטוחים – אתם תמיד יכולים לבצע סריקה כדי לאתר את התחנה שהכי קרובה למיקומכם הנוכחי.

כך או כך, האפליקציה יושבת בפס ההתראות כך שבכל פעם מקבלים התראה כלשהי שגורמת למשיכת הפס מטה, רואים תקציר קטן שכולל את הטמפרטורה הנוכחית, את טמפרטורת השיא של אותו יום ואת טמפרטורת המינימום שלו, ואם יש, גם את אחוז המשקעים השנתי שירד באותו יום. לחיצה על ה"כאילו" התראה הזו מעבירה לאפליקציה עצמה.

המסך הראשי של האפליקציה מציג שוב את הנתונים הללו אבל בצורה מסודרת וברורה יותר, וגם כולל מידע על הרוח והכיוון שלה, וזאת מעל מפה שמייצגת את אזור התחנה שמספקת את הנתונים.

לחיצה על המפה מעבירה למעין מפת גוגל (Google) טיפוסית שמאפשרת להגדיל או להקטין את התמונה כדי לראות עוד תחנות מסביב, אבל גם מאפשרת להניח שכבות שונות של מידע שמועבר באופן ויזואלי – החל ממדידות טמפרטורה מדויקות יותר, כולל תמונת מכ"ם לגשם ותמונת לוויין לעננים, ועוד כמה שכבות מידע שאת פשר הצבעים המוצגים בהם אפשר לברר על ידי לחיצה על כפתור התפריט הימני ובחירה ב-Legend.

גם לחובבי מזג אוויר מושבעים יש מקום

אבל המפה הזו היא רק קצה הערימה, וכמו במקרה של קרחון, מה שרואים זה ממש רק הקצה. כדי לראות עוד דברים שיש לאפליקציה להציג, גוללים מטה ומיד מגיעים לתחזית יומית/שעתית וכן לתקציר טקסטואלי של כל יום, כשכל המידע מוגש אמנם באנגלית אבל בדרך שקל מאוד להבין הנתונים.

המשיכה הבאה מובילה למסך בו מוצגים עוד נתונים שהם כבר ממש לגיקים, כשכאן אפשר למצוא את כמות המשקעים שירדה באותו יום באזור, את הלחות, את לחץ האוויר וגם את הראות במקומות שאפשר לספק את המידע הזה. ואחר כך באה תצוגה מאוד מעניינת על השמש והזריחה, ועל הירח – כולל מתי הפעם הבאה שהוא יהיה מלא, ועוד ועוד מידע.

האפליקציה גם מכילה קישורים לאתר האם עבור חובבי מזג אוויר מושבעים שיכולים לקרוא שם הרבה מאמרים מגוונים, כולל מחקרים. יש אפילו סרטונים מכל מיני מקומות בהן יש תחנות, כולל נקודות שונות בישראל ויש גם משהו שכרגע מיועד לתושבי ארצות הברית בלבד, ויכול להיות שימושי אם אתם מבקרים בארצו של הדוד סם: תחזית ומידע לגבי שפעות וטייפונים ושאר סערות.

כמובן שאם רוצים אפשר גם לבדוק תחזיות עבור כל נקודה על פני כדור הארץ, פחות או יותר, וזה יכול להית שימושי כשמתכננים טיסה או מגיעים לאתר מיוחד כלשהו בשבוע הבא, לדוגמה. את התחנות השונות אפשר גם לשמור ברשימת מועדפים כדי לעבור ביניהן בקלות, טוב למי שגר למשל בדרום ונוסע כל יום לעבודה בבנימינה. טוב קצת הגזמתי.

לסיכום, אם אתם זקוקים לאפליקציית מזג אוויר אחת כדי לדעת מה קורה בחוץ, Weather Underground היא פשוט אפליקציה מצוינת שמוגשת היטב עם מודעות, בגרסה החינמית, שממש לא מפריעות.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

להורדה מ-AppStore לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים