"הטכנולוגיה צריכה להיות אנושית, ולא רק מחשובית"

"יש לטכנולוגיה ייעוד - לשפר את חיי בני האדם ולתת לעובדים משמעות", כך אמר טים קלי, מייסד ויועץ ב-True purpose

טים קלי, מייסד ויועץ ב-True purpose. צילום: ניב קנטור

"טכנולוגיה היא דבר שלא צריך להתרכז רק בפן המחשובי, אלא עליה גם להיות אנושית. יש לטכנולוגיה ייעוד – לשפר את חיי בני האדם ולתת לעובדים משמעות", כך אמר טים קלי, מייסד ויועץ ב-True purpose.

קלי דיבר בכנס MULTIMEDIA AVTLV 2017. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים לפני ימים אחדים באולם האירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות יותר מ-1,000 איש. הנחו אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, וגידי רחמים, מנכ"ל מינגו.

בדבריו התייחס קלי למה שהוא כינה "פרדיגמה חדשה למנהיגות". "הייתי מנהל פיתוח תוכנה באורקל (Oracle). הבנתי שלהגיע להיות דרגה אחת מתחת ללארי אליסון, מה שרציתי, לא יהפוך אותי למאושר יותר, ושתפקידים שרואים בהם כהישג לא בהכרח נותנים משמעות. התובנה הזאת הייתה משבר עבורי. עזבתי את אורקל והקמתי חברת ייעוץ לבסיסי נתונים, עד שמצאתי את הייעוד שלי, מה שהוביל אותי לתת הרצאות על ייעוד", אמר.

הוא ציין כי "התחלתי לחקור את האתגרים שעומדים בפני מנהיגים, וגיליתי שהם: הטכנולוגיה משתנה במהירות, עובדים שלא מעורבים ולא אכפת להם מהארגון וציפיות גבוהות של לקוחות".

"ארגונים לא רואים כתפקיד שלהם לתת לעובדים משמעות ומחויבות. כתוצאה מכך, עובדים מפנים אנרגיה ממקום העבודה למקום אחר. הם לא ישקיעו יותר מדי אנרגיה בשיפור העסקים של הארגון, כי הם לא מקבלים משמעות", ציין קלי. כדי להוכיח את טענתו הוא ציטט נתונים שלפיהם רק ל-30% מהעובדים בארצות הברית אכפת ממקום העבודה שלהם, כשבמדינות נחשלות יותר השיעור נמוך הרבה יותר: בתאילנד, למשל, הוא עומד על 12%.

האם ארגונים קיימים רק בגלל הכסף?

קלי ביקש להפריך את הטענה שלפיה אנשים עובדים רק כדי לקבל משכורת. "המחשבה הזו מביאה לבעיות, משום שככל שהעובד מקבל יותר כסף, הוא מבצע את העבודה בצורה רעה יותר, וזה מוריד את הסיכויים שהעובד יבחר לחזור על המשימה ומוריד את היצירתיות של העובד. משכורת יותר גבוהה יכולה אמנם ליצור אצלו מוטיבציה לבצע משימות, אבל רק לטווח הקצר".

בהמשך הוא דיבר על מטרות אישיות ובפרט על מטרות ארגוניות. "ארגונים צריכים להשיב על השאלה למה הם קיימים", אמר קלי. "יש הרבה ארגונים ישראליים שמשוכנעים שזה רק הכסף, בעוד שבמקומות אחרים מאמינים שהעסק טוב יותר אם הוא משרת גם מטרות אחרות".

שאלה נוספת שהוא העלה היא: מהו האימפקט החיובי ביותר שהארגון יכול להציע לעולם כדי לשדרג אותו ולשפר חיי אנשים? "גם את השאלה הזאת על כל ארגון לשאול את עצמו", אמר קלי. "אנשים מעדיפים לעשות עסקים עם ארגונים שעושים דברים אחרת. זה לא נכון שאם עושים טוב לעולם לא עושים כסף ולהפך. אפשר לעשות את שניהם".

חזון ארגוני = מחויבות של העובדים

הוא ציין ש-"אם יש חזון לארגון – יש הרבה יותר מחויבות של העובדים אליו. מנהיגים ארגוניים צריכים לראות לנגד עיניהם מטרות ברורות – אלה מפקסות אותם ונותנות להם תשוקה. מטרה מעניקה למנהיג הארגוני יותר כוח והשפעה, כי אנשים אוהבים ללכת אחרי מנהיגים שיודעים מה הם עושים ושיש להם תוכנית. כשיש מטרה, מביאים ליותר מעורבות ותשוקה לעשות, להצלחה רבה יותר ולעשייה של יותר כסף".

עוד הוא אמר כי "פעם חשבו שככל שנותנים לאנשים כסף הם שמחים יותר. זה לא נכון. מה שנכון הוא שאנשים שמחים עושים יותר כסף".

לסיכום ציין קלי ש-"טעות למצוא את המטרה לבד. מנהיגים ארגוניים לא צריכים למצוא את המטרה בעצמם ולמכור אותה לעובדים, אלא למצוא אותה ביחד איתם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים