מה קרה לביצה של טוויטר?

תמונת הפרופיל שהיוותה ברירת מחדל ברשת המצייצת משתנה, לאחר שהביצה המיתולוגית החלה לייצג בעיקר אנשי צללים שעוסקים בהטרדות ובהפצת דברי שנאה ושטנה ברשת ● את מקום הביצה תופס אווטאר אפרורי בדמות אדם

נפטרת מהביצים. טוויטר

הביצה – אווטאר ברירת המחדל בטוויטר (Twitter) – מופיע ברשת כבר משנת 2010. מאחורי הבחירה דווקא בביצה עמד ככל הנראה הרעיון החביב שמשתמש חדש יקבל מעין מחווה מהציפור המצייצת של האתר לכך שבקרוב יפרסם את הציוץ הראשון שלו. כמו ביצה לפני בקיעה.

אלא שבחלוף הזמן החלו הביצים בטוויטר לסמל משהו אחר לגמרי – בעיקר, משתמשים שנשארו בצללים בכוונה, בכדי להטריד משתמשים אחרים ברשת המצייצת, ושבמכוון לא בחרו להחליף את הביצה באימג' יותר מובהק.

אדם חסר צורה וצבע

בסוף השבוע הודיעה טוויטר כי היא מסיימת את תפקיד הביצה כאווטאר ברירת המחדל שלה, ובמקום תשתמש מעכשיו בדמות אדם חסרת צורה ייחודית שצבעה אפור.

בפוסט שפרסמה בבלוג שלה סיפקה החברה שלוש סיבות לשינוי: ראשית, החברה אומרת שיש לה מראה חדש החל מהשנה שעברה, ושהיא רוצה שהאווטאר של המשתמשים ישקף את "המגוון והאקספרסיביות" של הפלטפורמה.

שנית, לטענת הרשת, הביצה הייתה חמודה מדי, ולכן לא עוררה במספיק אנשים רצון לשנות את האווטאר שלהם. לכן בחרה טוויטר להפוך את ברירת המחדל לפחות אטרקטיבית במיוחד בכוונה, והעדיפה על פני הביצה תמונת ברירת מחדל חדשה ש"מרגישה יותר כמו מצב ריק". החברה ציינה כי "אנו מקווים שהיא תעודד אנשים להעלות תמונות שמבטאות את עצמם", כך הסבירה בפוסט.

הביצה – קשורה בהתנהגות שלילית

שלישית, טוויטר פונה למעשה אל הפיל שבחדר הווירטואלי – מכיוון שהביצה הפכה לעתים קרובות לסמל של הטרדה, החברה כותבת כך: "ראינו דפוסי התנהגות של חשבונות שנוצרו רק כדי להציק לאחרים – לעתים קרובות הם לא מתפנים כדי להתאים אישית את החשבונות שלהם. הדבר יצר קשר בין תמונת הפרופיל של הביצה, שהיא ברירת מחדל, להתנהגות שלילית וזה לא הוגן כלפי אנשים חדשים בטוויטר ושעדיין לא התאימו אישית את תמונת הפרופיל שלהם".

החברה נמצאת תחת לחץ ציבורי תמידי בדרישה שתשכיל להתמודד עם הטרדות ודברי שנאה ושטנה, הנפוצים בה במיוחד, ושהיו למשל אחד הגורמים שהביאו את Salesforce להימנע מלרכוש את טוויטר בשנה שעברה.

כך או כך, ייתכן שזמנן של הביצים לבקוע פשוט הגיע בכל מקרה, עכשיו אחרי שטוויטר הוסיפה בתחילת החודש אלגוריתמים ייעודיים שאמורים לסייע לה לנטר את התפשטות התוכן פוגעני בשירות, ולהפוך אותו ל"נקי" יותר. למעשה מדובר בתכונות שמטרתן לסנן טוויטים שמקורם היה לרוב בדיוק מחשבונות שתמונתם הייתה ביצה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים