האם וריזון מתכוונת להחדיר רוגלה לסמארטפונים של לקוחותיה?

ענקית הטלקומוניקציה מתעקשת שאין בכוונתה להתקין את הורגלה, אבל גוף אמריקני המגן על זכויות הפרט סבור לגמרי אחרת, ומציע ללקוחות לבדוק טוב טוב את מדיניות הפרטיות של החברה

חשד לפגיעה בביטחון המדינה באמצעות סייבר - שנתפסה בזמן. אילוסטרציה: BigStock

ה-EFF (ר"ת Electronic Frontier Foundation) – קרן החזית האלקטרונית האמריקנית האמונה על חינוך הציבור לזכויות הפרט וזכויות האדם, חופש הביטוי והפרטיות בעידן המידע – פרסמה לפני מספר ימים דו"ח שעל פיו מתכננת וריזון (Verizon) להתקין תוכנות ריגול מאוד פולשניות על מכשירי הטלפון מבוססי האנדרואיד של מנויה.

בתגובה לדברים התעקשה החברה כי התוכנה, המכונה AppFlash, היא רק מבחן, ושהיא הותקנה רק על סוג אחד של מכשיר אנדרואיד.

הרוגלה – למען מכירת מודעות ממוקדות

הדו"ח המקורי זיהה את ה-AppFlash כתוכנת ריגול שמבצעת מעקב אחר האפליקציות שמנוי מתקין על המכשיר שלו.

לפי טענות ה-EFF, הרוגלה תאפשר לענקית התקשורת "למכור לכם מודעות באינטרנט, על סמך דברים כמו הבנק שבו אתם משתמשים והאם הורדתם אפליקציית מעקב אחרי פוריות".

כאשר חיטטה ה-EFF במדיניות הפרטיות של AppFlash, היא גילתה שתוכנת הריגול אוספת את "מספר הטלפון הנייד של המשתמש, מזהי המכשיר, סוג ההתקן ומערכת ההפעלה, וכן מידע על התכונות והשירותים של AppFlash שבהם אתה משתמש ועל האינטראקציות שלך איתם".

בנוסף אוספת הרוגלה את נתוני המיקום של המשתמש וכן את פרטי אנשי הקשר שלו.

שיתוף הנתונים אמור להיות מוגבל ל-וריזון עצמה, אבל הוא עלול להיחשב גם כ"משחק הוגן" בעבור חברות הבת של וריזון.

המשתמשים צריכים לבחור אם למכור

ספקית שירותי האינטרנט הצהירה באופן רשמי לאחרונה אודות מדיניות הפרטיות שלה והתעקשה כי היא דבקה בתכנית הנוכחית שלה, המאפשרת ללקוחות לבחור אם הם רוצים שנתוניהם יימכרו, או לא.

כעת, בעקבות הדו"ח, נכנסה וריזון למוד של בקרת נזקים. בתגובה לפרסומי ה-EFF הבהירה החברה כי התוכנה AppFlash רק נבחנת על מכשירי LG K20 V, וכי המשתמשים צריכים לבחור את העדפתם.

יצוין כי לאחר הפרסום הסירה ה-EFF את הדו"ח שלה, בטענה שהצוות שלה יבחן יותר לעומק את העניין. משמעות הדברים אינה שהקרן נסוגה מדבריה, אלא רק שבכוונת ה-EFF לערוך בדיקה כפולה ומכופלת של הדברים, כדי לוודא ש-וריזון מתנהלת באופן שקוף לחלוטין.

הקרן גם מאותתת בינתיים בעקיפין ללקוחות ענקית הטלקום שמשתמשים במכשיר ה-LG K20 V, לבדוק פעמיים האם כדאי להם להמשיך להשתתף בתכנית שהענקית מייעדת למכשירים מסוג זה, אפילו כמבחן בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים