גוגל נגד ליאור רון: טוענת שהשתמש במידע סודי

לפי טענת החברה האם של גוגל, רון ואנתוני לבנדובסקי השתמשו במידע סודי שצברו כעובדי החברה לטובת פועלם באובר ובאוטו ● אובר ניסתה לשמור על שמו של רון בסוד, אבל טעות של עורכי הדין מטעמה הביאה לחשיפתו

השם נחשף בטעות. צילום אילוסטרציה: BigStock

ליאור רון הישראלי הוא האדם הנוסף שמעורב בבוררות מול גוגל (Google), בטוענה לשימוש במידע סודי. שמו של רון נחשף בטעות, לאחר שמישהו בבית המשפט – עורכי הדין של אובר או הקלדן – שכח לבקש למחוק אותו מהפרוטוקול.

למרות ניסיונותיה של אובר (Uber) לשמור על שמו של רון מפני חשיפה, בכל הקשור בתביעה של ויימו (Waymo), שאף היא חברה בת של אלפבית (Alphabet), נגדה, בשל הטעות התגלה שהמייסד השותף הישראלי של אוטו (Otto) היה העובד השני שמולו פתחה גוגל בבוררות משפטית.

אובר רכשה את אוטו, כחצי שנה לאחר הקמתה – באוגוסט האחרון, תמורת 680 מיליון דולר. זמן קצר לאחר מכן החלו הבעיות לצוץ. ויימו הגישה תביעה נגד אובר בטענה כי השתמשה בטכנולוגיה שגנבה ממנה בכדי להאיץ את פיתוח המכונית האוטונומית מתוצרתה. עילת התביעה היא העברת סודות מסחריים.

ב-28 באוקטובר האחרון הגישה החברה תביעה נגד אנתוני לבנדובסקי, המנהל לשעבר של ויימו, ועובד אחר, ששמו לא פורסם אז. הדברים אירעו חודשים לפני שהוגשה התביעה נגד אובר בבית המשפט הפדרלי האמריקני. לפי הטענות, גוגל סבורה שלבנדובסקי והאדם האחר, שכעת נתגלה שהוא רון, השתמשו במידע סודי שצברו כעובדי החברה לטובת פועלם באובר ובאוטו. הבוררות נמצאת בתהליך מתמשך.

השם נחשף בדף האחרון

שלשום (ב') נחשף מסמך חדש מהבוררות, בן עשרות עמודים. על אף שאובר שמרה על שמו של רון חסוי לאורך כל המסמך, במקרה אחד, שבו ככל הנראה שגו עורכי דין שלה, נותר השם גלוי. למרבית הפרדוקס, שמו של רון התגלה בעמוד 68, שהיה העמוד האחרון.

ב-Business Insider נכתב כי תמליל הפרוטוקול מעלה שאובר משתמשת בדרישות הבוררות הקודמות נגד לבנדובסקי ורון כראייה לכך שהתביעה הנוכחית שלה צריכה להיות מועברת לבוררות, כיוון שעניינים רבים הכרוכים במקרה של גוגל נגד אובר מרוכזים סביב הפעולות של השניים.

המסמכים שנחשפו ביום ב' גילו גם כי אובר הגישה בשבוע שעבר בקשת בוררות נגד גוגל, מה שהופך את סוגיית גניבת הסודות המסחריים, לכאורה, המדוברת לסבוכה עוד יותר ולאחד הקרבות המשמעותיים ביותר שנצפו בעמק הסיליקון בשנים האחרונות, כששתיים מהחברות החזקות ביותר בעולם – שותפות לשעבר – מתכתשות זו עם זו.

רון לא הגיב לפניית אנשים ומחשבים לקבלת תגובה. באובר טוענים כי הטענות של גוגל משוללות כל יסוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים