אוסטרליה: בית המשפט הורה לאקטיביסט להפסיק לפעול נגד אובר

הפעיל החברתי האוסטרלי, כך נקבע, לא יוכל להמשיך ב-"מעצרים האזרחיים" שנהג לבצע לנהגי אובר, מכיוון שהוא מטריד אותם ואף בשל אינטרסים אישיים

עוד צרה לאובר. צילום אילוסטרציה: BigStock

ראסל הווארת' הוא גבר אוסטרלי שמכנה את עצמו ויג'ילנטה אובר, ופועל מזה תקופה ארוכה כאקטיביסט נגד ענקית שיתוף הנסיעות אובר (Uber). טענתו היא שהשימוש בשירותיה מנוגד לחוק במדינת ניו סאות' וויילס (NSW) שביבשת. פעולותיו הגיעו לבית משפט במדינה, שהוציא באחרונה צו שמורה לו להפסיק אותן.

הווארת' פעל במסגרת קמפיין מדיה חברתית נרחב שנקרא עוצרים את אובר (Arresting Uber). הקמפיין תפס תאוצה במקביל לניסיון של החברה לתפוס פלח שוק באוסטרליה.

פעולת המחאה של הווארת' כללה מה שמכונה "מעצר אזרחי": הוא הסתער מספר פעמים בשנים האחרונות על נהגים בחברה, תפס אותם והודיע להם על מעצרם. הפעולה שביצע הווארת' היא הליך קיים ואפשרי, אבל הגבול בינה ובין מה שיוגדר כחטיפה מתעתע. ובכלל, ביצוע מעצר אזרחי שוב ושוב ושוב אינו לגיטימי באוסטרליה או בכלל.

מעשיו של האוורת' זכו לתהודה. הם אמנם לא עצרו את החברה מלפעול באוסטרליה בכלל ובמדינת ניו סאות' וויילס בפרט, אבל הן עוררו בה אי נוחות עד שהיא מאסה בפעילותו האינטנסיבית והגישה נגדו ב-2015 בקשת צו הרחקה מהנהגים שלה.

איך קשורה לעניין אשתו של הווארת'?

באחרונה קבע בית המשפט שהווארת' אכן בחר לפעול בדרך שמטילה אימה על נהגי אובר, ויותר מכך – נמצא גם שהפעיל נוהג בדרך שבה בחר לא רק מטעמי מאבק חברתי, אלא גם בשל אינטרסים כלכליים מובהקים. לפי פסיקת בית המשפט, הווארת' היה מקושר לשירות שיתוף נסיעות מתחרה, שהיה בבעלות אשתו.

"המטרה הסופית של הווארת' הייתה לעצור את העסק של אובר בכל האמצעים שהיו ברשותו", כתב שופט בית המשפט העליון של ניו סאות' וויילס, מייקל סלאטרי. "על ידי פרסום התנהגותה של אובר הוא קיווה למנוע ממנה להמשיך לפעול".

לסיפור הזה יש, אם כן, סוף טוב עבור אובר – בית המשפט קיבל את טענתה, והוציא נגד הפעיל צווי הרחקה שאוסרים עליו להתקרב לעובדי החברה הענקית ולהטיל עליהם מורא או לנסות להפעיל עליהם הליך מעצר אזרחי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים