מעז יצא מתוק? ההזדמנות הדיגיטלית של תאגיד השידור החדש

הוויכוחים סביב התאגיד, ובעיקר סביב שידורי החדשות הצפויים בו, לא נגמר ● אלא שמקבלי ההחלטות לא התייחסו לפן הדיגיטלי, ובעידן שבו הטלוויזיה הולכת ומאבדת את הבכורה לטובת הרשת, אנשי כאן יכולים להפיק מהמצב תועלת רבה

סטרימינג באמצעות הטכנולוגיה של בינת. כאן

הסערה סביב תאגיד השידור הציבורי (או, בשמו הרשמי, תאגיד השידור הישראלי), כאן, ממשיכה בכל הכוח, ובכלי התקשורת דנים עליה ללא הרף. אי אפשר להתחמק מזה. וכאילו שזה לא מספיק, נדמה שאף אחד לא באמת יודע מה האינטרסים של כל אלה ש-"בוחשים" בקלחת. דבר אחד בטוח: זה ישפיע עלינו, הצרכנים, הצופים. האנשים שישבו מול הטלוויזיה ויקוו לראות סוף סוף ערוץ ציבורי טוב, שנראה טוב ושפועל כמו שצריך.

אם נשים לרגע בצד את הוויכוח העקרוני (והמתיש למדי) על פתיחה או סגירה של ערוץ כזה או אחר, נגלה שיש כאן עוד צד שצריך להתייחס אליו: העתיד של העובדים. אחרי ההתפתחויות של השבוע האחרון עולה השאלה: אילו עובדים? ובכן, זה חלק מהבעיה, כי מדובר הן בעובדים של תאגיד השידור החדש, כאן, וגם באלה של רשות השידור הקיימת. במצב העניינים הנוכחי, לא ממש ברור לאן הם הולכים, אם בכלל. בינינו – גם קובעי המדיניות שם למעלה לא ממש יודעים. מה שיוצר בסופו של דבר אי סדר רציני.

כולם עסוקים בהרבה ויכוחים, בצעקות ובהאשמות, בעיקר סביב חטיבת החדשות של התאגיד החדש. בשלב מסוים עלתה אפילו הצעה שהתאגיד לא ישדר חדשות בטלוויזיה. אלא שאם לרגע, רק לרגע, הם יסתכלו מסביב, מקבלי ההחלטות אולי הם יבינו שזה מיותר, כי מי שמספיק מעורה בעניין, יודע שהפתרון כבר קיים. יכול להיות שכבר שמעתם עליו. קוראים לו הרשתות החברתיות. מצלצל מוכר, לא?

אדון התוכן החדש

בעידן הנוכחי, הטלוויזיה היא לא הדבר היחיד שמספק תוכן להמונים. להיפך: כיום היא נצרכת הרבה פחות מבעבר. בימינו יש אדון חדש לתוכן – מארק צוקרברג. הוא ולא אחר. אם אתם לא מכירים את עמוד הפייסבוק (Facebook) של תאגיד השידור הציבורי, אתם מוזמנים להיכנס אליו ולו לרגע. תהיו מופתעים: יש בו אינספור תכנים ברמה שלא תבייש שום הפקה טלוויזיונית והפעילות בו מרשימה. בעצם, היא הרבה יותר מזה. זאת פעילות שמצדיקה, במובנים רבים, את הפעילות של תאגיד השידור כולו.

עופר אלוני, הבעלים והמנכ״ל של חוצ-פה פרסום ודיגיטל חריף. צילום: יח"צ

עופר אלוני, הבעלים והמנכ״ל של חוצ-פה פרסום ודיגיטל חריף. צילום: יח"צ

דרך עמוד הפייסבוק הזה, התאגיד יכול לשדר כל מה שהוא רוצה ומתי שהוא רוצה. רוצים לשדר חדשות? תפדאלו: עשו את זה בפייסבוק – ובא לציון גואל. מהלך כזה הוא הדבר הכי טבעי שאפשר לעשות. הרי כבר מזמן עברנו מהמדיה המסורתית – הדבר המרובע הזה שנקרא טלוויזיה, למדיה המודרנית – הדבר המטורף הזה שנקרא אינטרנט. כל מה שאנשי התאגיד צריכים לעשות הוא לנצל את המצב לטובתם. אלה שהחליטו מה שהחליטו לא אמרו דבר לגבי פעילות דיגיטלית, הנוכחות של כאן ברשת וניהול עמוד פייסבוק פעיל בטירוף, שיספק, מה אתם יודעים, גם תכנים חדשותיים.

כל זה יכול להציל את המשרות של כמה עשרות אנשים, ואולי גם יותר, כי כמו שכבר כתבתי, ההפקות של כאן בעולם של צוקרברג לא נופלות מכל הפקה טלוויזיונית. אם יחליטו בתאגיד להתמקד בערוץ הזה, הם עדיין יצטרכו את המפיקה היצירתית, את אנשי התוכן החדים, את העורכים השפיצים ואת הצלמים שאין להם תחליף – אותם אלה שמבחינתם אי הוודאות היא הדבר הכי ודאי כרגע.

בשורה התחתונה, שום דבר שהוחלט אי שם בחלונות הגבוהים הוא לא סוף העולם. אם אנשי כאן יחשבו בצורה קצת יותר יצירתית, הם יוכלו לעשות כאן (בדיוק, כאן) משהו גדול, ואפילו לשמור על משהו שברשות השידור איבדו כבר מזמן: רלוונטיות.

הכותב הוא הבעלים והמנכ״ל של חוצ-פה פרסום ודיגיטל חריף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים