מסמכים חדשים חושפים מידע על הרכב האוטונומי של אפל

התהליך שמפרט כיצד אפל בודקת את בודקי הבטיחות ברכבים האוטונומיים נחשף במסמכים, שהוגשו לרשויות בקליפורניה ● הם מגלים עוד פרטים על הטכנולוגיה שבה עושה הענקית שימוש במכוניות ללא נהג שהיא מפתחת

יש בישראל תעשייה ענפה בתחום האוטומוטיב. אז למה אנחנו לא ממש נהנים ממנה? אילוסטרציה: BigStock

פרטים מעטים מאוד נחשפו עד כה אודות תוכניותיה של אפל (Apple) בתחום המכוניות האוטונומיות, הגם שלדברי אנליסטים, החברה עשויה להפוך לשחקנית מרכזית במגרש זה. כעת נחשף עוד מידע אודות התוכנית.

מסמכים שפרסם ה-Business Insider מעלים כי החברה פיתחה נוהל בדיקה עבור מנהלי התקנים, שיחפשו ויבקרו על כישלונות במהלך בדיקות הרכב האוטונומי שלה. המסמכים מפרטים את הליך הבדיקות שאפל יצרה בכדי לעמוד בדרישות הכללים של ארגון כלי הרכב המנועיים של קליפורניה, ה-DMV (ר"ת Department of Motor Vehicle), בנוגע לבדיקות רכבים אוטונומיים.

לפני מספר ימים נחשף שאפל קיבלה אישור רשמי ממשרד הרישוי בקליפורניה לפתוח בניסויים בכלי רכב אוטונומיים בכבישי המדינה. בכך הצטרפה הענקית מקופרטינו ליותר מ-30 חברות שונות שנמצאות בהליכי בדיקת רכביהן האוטונומיים בקליפורניה.

על פי ההודעה שפרסם משרד התחבורה הקליפורני, ההיתר שניתן לאפל תקף לשלושה סוגים של כלי רכב – כל דגמי לקסוס RX540h מ-2015 – ולשישה נהגים מסוימים.

בודקים אנושיים ישלטו ב-"קטעים ממשימות הנהיגה הדינמיות"

מהדיווח של Business Insider על המסמכים ניתן ללמוד על פלטפורמת הפיתוח המשמשת את אפל בבדיקותיה, שכוללות חומרה ותוכנה של חיישנים לסביבת ניטור, ושנקראת מערכת אפל האוטומטית (Apple Automated System). על פי הטפסים שמילאו נציגי אפל, הבדיקה נועדה להכשיר את הנהגים האנושיים שנוטלים חלק בבדיקות הרכב האוטונומי, והיא מאפשרת להם שלוט בהיגוי, בהאצה, בהאטה וב-"קטעים ממשימות הנהיגה הדינמיות".

המסמכים מוציאים גם מספר פרטים אחרים אל האור. לדוגמה, מתגלה שכל בוחן-נהג אנושי של אפל חייב לעבור שבע בדיקות על מנת להשלים את תוכנית האימונים, ואלה כוללות בדיקות בנהיגה במהירות גבוהה, בבלימה פתאומית ובפניית פרסה חזקה. לנהגים יש שני מבחנים בפועל ושלושה ניסויים לעבור, כך על פי הדיווח.

עוד מעידים המסמכים שבשלושת דגמי רכב הספורט ההיברידי של לקסוס מ-2015, שה-DMV אישר לאפל לבדוק, מותקנת חומרת לוג'יטק (Logitech).

בשנים האחרונות הפכה טכנולוגיית המכוניות בנהיגה העצמית לאחד המאבקים הדומיננטיים ביותר בעמק הסיליקון. ויימו (Waymo), החברה האחות של גוגל (Google) לאלפבית (Alphabet), שמטפלת בתחום, נמצאת בימים אלה בקרב בהילוך גבוה מול הרכבים האוטונומיים של אובר (Uber). זו מצידה אולצה להפסיק את הניסוי שלה, שאותו ערכה בכבישי סן פרנסיסקו.

אנליסטים מעריכים שהתעשייה הנחשקת של הרכבים האוטונומיים יכולה להיות שווה טריליוני דולרים, כך שלא פלא שאפל מעלה הילוך במרוץ המסוים הזה.

אפל לא הגיבה בינתיים לדברים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים