הקשר"ר: "אנחנו זוכרים את מיליון וחצי הילדים שלא זכו לגדול"

בפקודת יום לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה כתב תא"ל נתי כהן על השואה, הגבורה, הזיכרון ותפקידו של צה"ל

תא"ל נתי כהן, קצין קשר ותקשוב ראשי, במסע עדים במדים, שנערך בפולין בנובמבר האחרון. אוחזת בידו: גיטה מן, ניצולת שואה. במעיל האדום: אל"מ (מיל') שעיה חרסית, ניצול שואה וממקימי חיל האוויר. צילום: דובר צה"ל

"היום אנחנו זוכרים את גורלם של ששת מיליוני אחינו – גברים ונשים, זקנים וטף – שהופרדו ממשפחותיהם, רעבו לפרוסת לחם, צמאו לטיפת מים וצעדו בזעקה אילמת אל המוות, רק משום שנולדו לעם היהודי", כך כתב תא"ל נתי כהן, קצין קשר ותקשוב ראשי, בפקודת יום שפרסם לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה, שמתחיל הערב (א').

"אנחנו זוכרים את מיליון וחצי הילדים שלא זכו להתבגר ולגדול", ציין הקשר"ר. "אנחנו זוכרים את המשפחות ואת הקהילות שהושמדו ולא נותר מהן זכר. אנחנו זוכרים את הגבורה שהתגלתה לצד הכאב והייאוש. זוכרים, מנציחים – אך בעיקר לא שוכחים".

לדבריו, "חתן פרס נובל לשלום, אלי ויזל, אמר פעם: 'העם העתיק והיחיד ששרד את העתיקות הוא העם היהודי, שבמהלך רוב ההיסטוריה שלו סבל מגלות ודיכוי, אבל לעולם לא ויתר על התקווה והגאולה'".

תא"ל כהן ציין גם את אמרתו של יגאל אלון, שלפיה "עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל", וכתב כי "הגשר שעליו עוברים מן העבר אל העתיד הוא החינוך".

בהמשך הוא ציטט מהתנ"ך. "בספר דברים פרק ד׳ פסוק ט׳ כתוב: 'רק הישמר לך ושמור נפשך מאוד, פן תשכח את הדברים אשר ראו עיניך ופן יסורו מלבבך כל ימי חייך והודעתם לבניך ולבני בניך'", ציין. "אנחנו, המפקדים והחיילים, הגברים והנשים בשורות צבאו של עם ישראל, שליחיהם ומגשימי תפילותיהם של בני עמנו שזעקו למגן שיעמוד למענם ונרצחו, חסרי קול וחסרי הגנה".

לסיום כתב תא"ל כהן ש-"אנחנו ממשיכים היום את מורשת המגנים היהודיים, אלה שלחמו בצורר הנאצי על אדמות אירופה ואלה שנאבקו באויבינו בארץ ישראל. אנחנו אלו שנושאים על כתפינו את האחריות להמשיך ולאחוז בלפיד החירות של עם ישראל, להילחם למען ביטחונה של המדינה. נמשיך לעמוד על המשמר ולהגן על ביתנו. יהי זכרם של נספי השואה ברוך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים