סוף עידן: אתר About.com משנה מיתוג ושם

שלוש שנים לאחר שהניו-יורק טיימס מכר אותו, האתר יאמץ את השם Dotdash - שמשמעותו האות A בקוד מורס

היו שלום, About.com

אתר המידע והמדריכים About.com משתנה, משנה מיתוג ומאמץ את השם Dotdash.

האתר האמריקני, אחד האתרים הוותיקים והידועים ביותר באינטרנט, עומד להיעלם ולהשאיר לנו רק זיכרונות מהעבר. הוא נרכש על ידי IAC – בעלת אתר השידוכים OkCupid, אתר הווידיאו Vimeo, מנוע החיפוש Ask.com ושירותי אונליין רבים אחרים – ועבר לידיה לפני כשלוש שנים מהניו-יורק טיימס (New York Times). בשלוש השנים האחרונות יכולים היו הגולשים לזהות איך מאבד האתר לאט את זהותו כאתר במתכונת הכול כלול (all-in-one), וכעת הוא גם משנה את שמו.

החברה הבת של IAC, שהתמנתה לניהול About.com, פירקה באיטיות את התוכן האקלקטי של האתר לכדי אתרים אחדים, מפולחים לנושאים וממותגים, בכללם אתר הבריאות Verywell, האתר הטכני Lifewire, אתר ההון The Balance, אתר הלייף סטייל The Spruce ואתר החינוך ThoughtCo. אלא שעכשיו מאבד About.com לא רק את זהותו כפורטל מדריכים אלא גם את שמו, וכאמור, ייקרא מעתה Dotdash. משמעות השם החדש היא האות A בקוד מורס.

ניל ווגל, מנכ"ל החברה הבת של IAC, שהוביל את המעבר, אמר ל-TechCrunch כי בחירת השם Dotdash היא מחווה לנקודה האדומה הקטנה שתמיד הייתה חלק מהלוגו של About.com.

החברה מעדיפה לפנות לקהלים מפולחים באתרים ממותגים

יצוין ש-Dotdash יהיה שם המותג המסחרי ולא זה שבו ייתקלו הצרכנים. יהיה זה שמו של תאגיד הגג שבו ישתמש צוות המכירות החדש בכדי לפנות ללקוחות ולמפרסמים, כמו גם השם שישמש לייצוגם של חמשת מותגי התקשורת שמקופלים בתוך IAC.

ווגל דיווח שהמעבר של החברה מתבצע באופן מוצלח, כשכעת משרת DotDash יותר מ-100 מיליון משתמשים, במותגים השונים שלו.

IAC עיצבה אסטרטגיה שעל פיה ישרתו אתרי האינטרנט שלה את החתך הדמוגרפי של הצרכנים שהתעניינו תכופות בתוכן מסוים. לדוגמה, Spruce בנוי במיוחד עבור חוויית גלישה פשוטה, שמתאימה למכנה משותף נרחב, ומספק למבקריו אפשרות למצוא את עצמם מרפרפים בתכני מגזין עם רעיונות לעיצוב הבית ומתכונים למנות טעימות. מצד שני, Verywell ו-Lifewire מתמקדים בקהל הרבה יותר עמוק וצר ופונים, בהתאמה, למי שביקרו בדרך בכלל באגף הבריאות של About.com או בתכני האתר בעלי הקונוטציה הטכנית.

לדברי ווגל, יש ל-DotDash הזדמנות בתחום המסחר האלקטרוני. הוא ציין, למשל, ש-15%-20% מהכנסות Lifewire מגיעות ממכירות.

המעבר המלא של About.com לאתרים ממותגים אנכיים עוד לא הושלם – לחברה יש עוד אתר אחד להשיק. אתר זה ייקרא TripSavvy ויעסוק בטיולים ובתיירות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים