פול קורמייר, רד-האט: "קונטיינרים הם עובדה קיימת"

"המורכבות של מערך ה-IT הולכת ומתעצמת ככל שארגונים מאמצים שירותי מיקרו, קונטיינרים, ומחשוב ענן", כך לדברי קורמייר, נשיא מוצרים וטכנולוגיות בחברה

04/05/2017 09:10
פול קורמייר, נשיא מוצרים וטכנולוגיות ברד-האט. צילום: רן מירון

"קונטיינרים הם עובדה קיימת בשטח", כך אמר פול קורמייר, נשיא מוצרים וטכנולוגיות ברד-האט (Red Hat), בפתיחת הוועידה השנתית של החברה, בה הכריז על שותפות אסטרטגית רחבה עם אמזון (Amazon), שמשלבת גישה לשירותי AWS מתוך פלטפורמת הקונטיינרים OpenShift.

האינטגרציה שהוכרזה מאפשרת ללקוחות לקנפג ולפרוש מגוון רחב של שירותים כמו למבדה, route 53 ,rds/aurora, כמובנים בפלטפורמת OpenShift. לדבריו, השילוב יאפשר ללקוחות הפלטפורמה להיות זריזים יותר כיוון שהם יוכלו לעשות שימוש באותה פלטפורמת פיתוח יישומים כדי לבנות בענן או באתר הארגון, ולנצל באופן טוב יותר את היתרונות שבסביבה היברידית.

"בשנה שעברה דיברנו על האתגרים הגדולים של הלקוחות כגון צמצום עלויות, אבטחה, ואוטמציה, כפי שעלו מהשטח", אמר קורמייר. "השנה ארגונים רבים התקדמו בפרישת עננים היברידים, והמיקוד שלהם השתנה להכנסת היישומים לאסטרטגיית הענן שלהם, ומיטוב התשתית המודרנית שבידם", אמר.

לדבריו, המורכבות של מערך ה-IT הולכת ומתעצמת ככל שארגונים מאמצים שירותי מיקרו, קונטיינרים, ומחשוב ענן, תוך מוטיבציה לניצול היתרונות הרבים שטמונים בהם. בסקר שערכה רד-האט נמצא ש-70% מלקוחות החברה דיווחו שהענן הוא בראש עדיפות ההוצאות שלהם.

"ענן הוא המציאות החדשה"

"ענן הוא המציאות החדשה", אמר קרומייר. "יחד עם זאת, ברורה החשיבות הרבה בשמירה על עקביות בכל סביבת המחשוב, תוך החזקה של תשתית מנוהלת ובטוחה עבור היישומים".

לדבריו, "רד-האט רואה בשטח כי הענן נכנס לאסטרטגיית המחשוב הכוללת של הארגונים, ושלמרבית לקוחות החברה יש אסטרטגיית פרישת ענן, ושרובם משלבים ענן ציבורי פרטי והיברידי".

"אנו מכוונים לכך שאינטגרציית הענן היא מוקד אסטרטגי עיקרי עבור הארגונים, ולכן היעד שלנו הוא לאפשר את ההטמעה של האסטרטגיה שעובדת הכי נכון עבור כל ארגון. כל פיתוח מוצר חדש וכל רכישה שביצענו נועדה לתמוך בסביבה היברידית".

קרומייר ציין כי המגמה הברורה שעולה מהשטח היא שארגונים מוציאים לא על ספק ענן בודד, אלא על ספקי ענן רבים. "ספקים שונים עושים דברים שונים ובדרכים שונות. זה בסדר ליהנות מהיתרונות הטמונים בהיצע שלהם, רק אסור לזנוח נושאים מרכזיים כמו עקביות, ניהול, אבטחה, ויכולת קונטיינרים חוצת יישומים".

במליאת הפתיחה אמר קרומייר כי "ארגונים שואפים לבחור את סביבת הענן הטובה ביותר עבורם, תוך מגמה ברורה של ניסיון למנוע את ההנעלות לספק בודד".

רד האט לדבריו, "תומכת באסטרטגיה זו, ומאפשרת בפתרונותיה אי-תלות בספק יחיד, דבר שמאפשר להם מינוף השקעות שבוצעו בעבר ואלו שמבוצעות היום".

"ארגונים צריכים לקחת בחשבון שההשקעה העכשווית בישומים הולמת את מדיניות ה-IT הכללית שלהם ומאפשרת גמישות עתידית, ותשתית בטוחה. ככל שהתשתית עוברת למודל היברידי תוך שמודל פיתוח היישומים מנצל את השינוי הזה, חשוב ביותר שאלו ינועו בתיאום זה עם זה, תוך הקפדה על אבטחה, ציות, אוטומציה ותזמור".

"צריך להשיג את המורכבות הזו בזמן שזה לא פוגע ביעילות , אלא תוך כדי תנועה". לדבריו, "הפלטפורמה ההיברידית של רד-האט ופתרונות מבוססי אנליטיקס מאפשרים ניהול ועקביות ודרכים בטוחות לצפייה במתרחש במערך המחשוב וענן היברידי, תוך תחזוק היישומים, זיהוי בעיות פוטנצאיליות ופתרון שלהם באמצעות פתרונות תזמור ואוטומציה לרוחב הפרוטפוליו״.

עסק תחרותי שמסוגל להתמודד עם המחר

קרומייר הדגיש כי "היישומים הם היתרון האסטרטגי של העסק, והיישומים שנבנים היום צריכים לתת מענה על הצרכים שיצמחו בעתיד, לכן העדיפות הברורה של ארגון תחרותי כיום היא שהמפתחים יעסקו בבניית יישומים ברחבי הענן. לצורך זה נדרשת תשתית תומכת שבה בעת היא בנויה ללא תפרים ואף לא קיימת כגורם התחשבות עבור מפתח היישומים".

"המפתחים זקוקים כיום לשירותי תווכה מגוונים, אבל גם לסוג חדש של כלי פיתוח, שיאפשר לשלב את כל החתיכות השונות כדי לבנות יישומים שימנפו את התשתית הדינאמית ברחבי הענן ההיברידי".

"בנוסף לבניית יישומים חדשים, נדרש לשנות ולעדכן את היישומים הישנים בארגון לכיוון עולם הפיתוח בענן, מבלי שייקטע רצף העבודה בארגון, וללא כתיבה מהותית מחדש".

לסיכום אמר קורמייר, כי "מענה על אתגרי היישומים כיום מוביל את הארגון לעסק תחרותי שמסוגל להתמודד עם המחר, ונושא זה עובר דרך פלטפורמת ישומים היברידית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים