המיליארדר ג'ון מק'אפי מייצר סמארטפון שלא ניתן לפריצה

טלפון חסין מפני האקרים יכול להיות להיט, כך סבר היזם הממולח והשנוי במחלוקת, שייסד בזמנו את חברת האבטחה המפורסמת שנושאת את שמו ● כעת הוא מנסה את כוחו בייצור מכשיר שכזה בדיוק

ג'ון מק'אפי (המנוח), מייסד החברה שנקראת על שמו.

מי שמכיר את קורותיו של ג'ון מק'אפי זוכר אותו קודם כל בזכות חברת שירותי האבטחה אותה ייסד, מק'אפי (McAfee), שעדיין נושאת את שמו. שם שבעניינו מתחולל מאבק משפטי של היזם מול אינטל (Intel).

כשמק'אפי עוד היה במק'אפי, היא התחרתה מול נורטון (Norton) על הובלת שוק האנטי וירוס למחשבים הנייחים, אבל הזמנים השתנו והיזם השנוי במחלוקת כבר עבר לעיסוק בנושאים עדכניים יותר מאשר רק אבטחת תוכנה. למעשה, המיזם האחרון שלו עוסק פחות בתוכנה ויותר בחומרה, אך עם זאת, הוא עדיין מתמקד בעיקר בחוזקה הקשורה באבטחה. התוכנית שלו היא להציג לעולם את הסמארטפון המאובטח ביותר והפרטי ביותר שיש בנמצא.

אם יצא לפועל, המכשיר המתקדם שעליו עובד מק'אפי ישתמש, כך מסתמן, בבוררי חומרה במקום בתוכנה בכדי ליישם את האבטחה שלו, שאמורה להביא אותו להיות סמארטפון חסין לחלוטין מפני פריצות.

אלא שבכל מה שקשור במק'אפי אמנם אפשר להאמין כמעט לכל, אבל כדאי גם לקחת בעירבון מוגבל את הדברים. האיש, שנחשב למניפולטור גדול, מביא איתו רזומה משונה וטורד שלווה – מאז מכירת חברת האנטי וירוס שלו דבקו בטייקון אינספור שערוריות, כינויים ותארים, שמספרים למשל על היותו חובב זונות, נרקומן, יצרן סמים וחשוד ברצח שכנו במדינת בליז, שם היה המיליארדר מבוקש.

מק'אפי השיק מספר מיזמים עסקיים, חלקם מצליחים ואחרים פחות, אך תמיד נשאר בולט לעין הציבור. לדבר סייעה גם החלטתו להתמודד לנשיאות ארצות הברית בבחירות האחרונות, מטעם המפלגה הליברלית. אלא שהקמפיין של מק'אפי נכשל כבר בשלבים המוקדמים של המרוץ, כשהמושל לשעבר של ניו מכסיקו, גארי ג'ונסון, הכריע אותו.

מכשיר עם גב עתיר מתגים

בהתחשב באופן שבו בנה מק'אפי את שמו ואת עצמו, מעט אירוני שדווקא הוא זה שממותג כמומחה לאבטחת תוכנה. עם זאת, הטלפון של מק'אפי – שאותו מתאר היזם השנוי במחלוקת כטלפון הראשון בעולם שיהיה פרטי באמת – יסתמך לצורך ההגנה עליו על חומרה ומתגים פיזיים ולא על הגנות תוכנה.

גב המכשיר – שבטלפונים החדישים ביותר הוא תמיד חסר כל סימון, למעט מצלמה – מלא במתגים. אחד משמש כדי לכבות את הסוללה, אחר מכבה את אנטנת ה-Wi-Fi, שלישי מכבה את ה-GPS ואפילו יש כפתור שמכבה את המצלמה. בקיצור, כל מה שניתן להשתמש בו בכדי לפרוץ או לעקוב אחרי המכשיר הנייד. בכלל, אפשר לומר שהיומרות של מק'אפי נועזות למדי – לטענתו אף התקן Stingray או לוכד לא יוכל להתחבר לטלפון.

הטלפון החדש לא יהיה המכשיר הראשון שמפתחיו טוענים שיספק לבעליו את האבטחה האולטימטיבית. המכשירים האחרונים שהתהדרו בתואר הזה, ויכולים להיחשב כמוצלחים ביותר באבטחה, הם ה-Blackphone וה-Blackphone 2 של Circle, שנוכחותם בשוק זניחה.

אבל מק'אפי בטוח שיש שוק הולך וגדל של לקוחות שכמהים לטלפון חסין האקרים. לקוחות אלה, לסברתו, הם ארגונים שלהוטים להגן על העסק שלהם, אך גם אנשים פרטיים שחרדים מפני ריגול ממשלתי או משטרתי. הוא מצפה שלקוחות שכאלה יהיו מוכנים לשלם את תג המחיר של 1,100 דולר, שכבר שודך למכשיר שטרם הושק ושכלל לא זכה לשם.

לנו נותר רק לחכות ולראות האם מדובר בעוד גחמה פראית של המיליארדר, או במשהו מטעמו ששוב יותיר חותם על תעשיית ההיי-טק העולמית ויחזיר אולי עטרה ליושנה בכל הנוגע לשם מק'אפי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים