לקראת הבחירות בבריטניה: פייסבוק סגרה עשרות אלפי חשבונות

הרשת החברתית הדומיננטית מקדמת ומתגברת את המאבק שלה נגד הפייק ניוז לקראת הבחירות הכלליות שיתקיימו בבריטניה בחודש הבא

הבריטים יבחנו את עסקת אנבידיה-ARM גם בהיבטים ביטחוניים. אילוסטרציה: BigStock

הפייק ניוז – מגמה שרווחה בבחירות בצרפת ובמיוחד בארצות הברית – נוכחות גם במערכת הבחירות שמתקיימת בימים אלה בבריטניה, ופייסבוק (Facebook) יוצאת למלחמה בהן גם שם.

בשורה של מודעות שהתפרסמו אתמול (ב') בעיתוני הממלכה הציגה החברה עצות בדבר הדרך הטובה ביותר לזהות מידע שגוי באינטרנט. הרשת החברתית גם מסרה שהיא סגרה עשרות אלפי חשבונות מזויפים בבריטניה ושינתה את האלגוריתמים שלה במדינה, בכדי לצמצם את כמות המידע המוטעה והספאם שאנשים יראו בעדכוני החדשות שלהם בפייסבוק – כך דיווח ה-BBC.

למרות המאמצים הגדולים של הענקית מעמק הסיליקון להשתלט על הדרך שבה מידע שגוי מתפשט ומופץ דרכה, קובעי מדיניות, עיתונאים ורבים מהמומחים באירופה עודם סקפטיים לגבי היכולת של פייסבוק ושל חברות הטכנולוגיה האחרות להילחם בפייק ניוז.

אתרים באירופה: זו בעיה של פייסבוק

כמה פוליטיקאים אירופיים כבר קראו לתת קנסות לרשתות חברתיות שנכשלות בריסון תכנים כוזבים ודיבורי שנאה באינטרנט. כמה אתרים מהיבשת נרתעו מלהשתתף במאמצי בדיקת העובדות של פייסבוק ואמרו כי באחריותה של החברה – ולא שלהם – לקבוע מהו תוכן שקרי או מטעה.

"פייסבוק חייבת להכיר בכך שהיא לבדה תישאר האחראית למה שמתרחש בפלטפורמה שלה", נמסר מאחד מאותם אתרים – האתר הגרמני Gruner + Jahr. "היא חייבת להיות מוכנה למנוע באופן מיידי את הפצת החדשות שכבר זוהו בבירור כלא נכונות".

הקמפיין האחרון של פייסבוק בבריטניה בא אחרי ביקורת קולנית על תפקידה של הרשת בהפצת מידע כוזב בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016 ובקמפייני בחירות נוספים שהתקיימו השנה באירופה. החברה ביקשה לזהות ולמגר את האמצעים שבעזרתם אתרי חדשות מזויפים יכולים להרוויח כסף מפרסומות ברשת שלה, והציגה יוזמות לבדיקת עובדות באירופה לפני הבחירות האחרונות בהולנד ובצרפת, כמו גם בבחירות הממשמשות ובאות בבריטניה ובגרמניה.

בשבוע שעבר מסרה הרשת החברתית שתשכור 3,000 מנהלים נוספים – כמעט כפול ממספר האנשים ברחבי העולם שמחפשים כיום מטעמה תוכן לא הולם או פוגע. הגיוס מבוצע במיוחד לצורך פיקוח על סרטוני Facebook Live שהיא מעודדת את משתמשיה לשדר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים