אובר ממשיכה לאבד בכירים: גם ראש אגף הפיננסים עוזב

טלטלות ושערוריות הפכו לשמה השני של ענקית שיתופי הנסיעות האמריקנית, שכעת - דווקא לנוכח דו"ח רבעוני המצביע על צמצום ההפסדים - מאבדת גם את מנהל הכספים הראשי שלה

אובר

עזיבה נוספת באובר (Uber): החברה אישרה כי גם מנהל הכספים שלה, גאוטם גופטה, עוזב את שורותיה, זמן קצר לאחר שהתבשרנו על פיטוריו של המהנדס הבכיר אנתוני לבנדובסקי, עקב פרשיית גנבת הפטנטים, לכאורה, מגוגל (Google).

גופטה יעזוב את החברה ביולי ויהפוך להיות מנהל התפעול הראשי בסטארט-אפ מסן פרנסיסקו, שאובר לא מסרה את שמו.

"במהלך ארבע השנים האחרונות היה (גופטה – ג"פ) הכרחי בסיוע לבנות את אובר מרעיון לכדי העסק שהיא כיום", אמר מייסד ומנכ"ל החברה, טראוויס קלאניק. "לא היינו יכולים לעשות זאת בלעדיו ואני אחסר את האנרגיה, החדות וההתלהבות המדבקת שלו".

העזיבה של גופטה ופיטוריו של לבנדובסקי מגיעים לאחר פרסום הדו"ח הכספי האחרון, שמראה שענקית שירות הנסיעות המשותפות הקטינה את ההפסד הרבעוני שלה ל-708 מיליון דולר ובמקביל הגדילה את ההכנסות. לדברי אובר, הכנסותיה בשלושת החודשים הראשונים של השנה עלו בכ-18% ל-3.4 מיליארד דולר. אובר ציינה את המספרים כהתקדמות, בהתחשב בכך שההפסדים ברבעון הקודם הסתכמו ב-991 מיליון דולר.

"תוצאות אלה מראות שהעסק שלנו נשאר בריא וגמיש, כשאנחנו מתמקדים בשיפור התרבות שלנו, הניהול והיחסים עם נהגים", אמר דובר החברה. "הצמצום של ההפסדים שלנו ברבעון מציב אותנו על מסלול טוב לרווחיות", הוא הוסיף באופטימיות.

תרבות ארגונית כושלת ואינספור פרסומים לא מחמיאים

על אף הדברים, ענקית שיתופי הנסיעות עוברת באחרונה טלטלות במערך הניהול שלה. זאת, לנוכח סדרה של שערוריות שנקשרו בשמה, שכללו, בין השאר: חשיפה על נוהל תשלומי מסים ושכר שגוי או שנוי במחלוקת לנהגים; גילוי על תרבות חברה סקסיסטית – כולל ניצול מיני מטעם בכירים; טקטיקות שנויות במחלוקת בהיבט החוקי שלהן – תוכנה שעוקפת מחסומים ובודקים מטעם הרשויות; ושחרור של סרטון וידיאו שבו תועד מנכ"ל החברה כשהוא מתווכח ואף מקלל את אחד מנהגי אובר.

פיטוריו של לבנדובסקי, שעליהם הודיעה החברה ביום ג', הם תוצר של עוד אחת מהדרמות הגדולות שהיא חווה. לבנדובסקי הואשם בגנבת סודות מסחריים, ובהם קבצים שנלקחו על ידיו, כביכול, מחברת המכוניות האוטומטיות Waymo, שנמצאת תחת תאגיד אלפבית (Alphabet), שתחתיו נמצאת גם גוגל. הפיטורין מגיעים בעקבות תביעה שהגישה Waymo נגד אובר בפברואר, שבה נטען שלבנדובסקי, שהיה מנהל בכיר בתובעת, לקח עמו אוסף של נתונים טכניים כשעזב אותה על מנת להשיק מיזם מתחרה – חברת משאיות אוטונומיות בשם Otto, שנרכשה מאוחר יותר על ידי אובר.

בנוסף על הצרות העסקיות, קלאניק חווה באחרונה טרגדיה אישית כשאמו נהרגה ואביו נפצע בתאונת שיט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים