זעם כלפי אובר: העלתה מחירים לאחר הפיגוע בלונדון

לקוחות זעמו וגינו את עליית מחירי הנסיעה במהלך הפיגוע, בטענה שהיא "עשתה רווחים" על חשבון מי שהיו נואשים להגיע לבתיהם ● בטוויטר שיתפו צילומי מסך של התעריפים הגבוהים - למשל, 38 פאונד לנסיעה בדרום מערב הבירה הבריטית

אובר. צילום: Ogi75, BigStock

אובר (Uber) שוב קוממה עליה לקוחות. הפעם היה זה ציבור המשתמשים שלה בבריטניה, שזעם על החברה משום שהפעילה את מדיניות ה-Dynamic pricing (תמחור דינמי) שלה – המשנה את תעריפי הנסיעות בהתאם להיצע וביקוש בזמן אמת – במהלך הפיגוע שהתרחש בסוף השבוע בלונדון.

החברה כבר חוותה התקוממות מקוונת מצד ציבור הצרכנים שלה, בקמפיין DeleteUber#, שהופץ דרך טוויטר (Twitter). קמפיין זה הושק בינואר כמחאה חברתית לאחר שהחברה סיפקה שירותי נסיעה זולים במיוחד במהלך שביתת נהגי המוניות האמריקניים, ששבתו במחאה על איסורי ההגירה של הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ. הפעם, לעומת זאת, נבע כעס המשתמשים מכך שתעריפי הנסיעה במרכז לונדון, במיוחד בבורו מרקט, "זינקו למעלה באזורים שנפגעו, מתוך הידיעה שאנשים צריכים להגיע הביתה", על פי המוחים.

תעריפים גבוהים יותר עקב ביקוש מוגבר

צילומי מסך שתיעדו את המחירים הגבוהים הופצו בטוויטר. צילום מסך אחד הציג מחיר של 38 פאונד (כ-170 שקלים) לנסיעה בדרום מערב לונדון. בתמונה תועדה האפליקציה, שבה צוין כי "התעריפים גבוהים יותר עקב ביקוש מוגבר".

"זה ממש מגעיל שמחירי אובר עולים בלונדון הלילה? עד כמה אתם יכולים לא לכבד את המצב?", צייץ משתמש אחד, ואילו אחר כתב שלמרות היותו מעריץ גדול של אובר, הפעם הוא מאוכזב קשות מהחברה, שעושה רווחים מפיגוע טרור. הוא הדגים את הגזל כשסיפר כיצד תעריף קבוע של שבעה פאונד לנסיעה מנייטסברידג' לתחנת הרכבת ויקטוריה טיפס ל-40 פאונד בזמנים שלאחר האירוע.

אין ספור משתמשי היישום הזועמים ציינו בנוסף פיגועי טרור קודמים בלונדון, שבהם התארגנו נהגי המוניות השחורות של העיר בכדי לספק נסיעות בחינם, על מנת להביא את הקורבנות למקום מבטחים – הפוך ממה שאובר עשתה במקרה הנוכחי, לדברי המתקוממים.

אלא שאובר הגיבה למשתמשי הרשת המצייצת הזועמים בטענה שעצרה את עליית התעריפים כשנודע לה על מתקפת הטרור. "ביטלנו את התמחור הדינמי ברגע ששמענו על האירוע, כפי שעשינו קודם לכן עם ווסטמינסטר ומנצ'סטר", כתבה החברה.

הכעס על אובר עורר תגובה חריפה ורבים הכריזו כי ימחקו את האפליקציה. אלא שהיו גם מי שהגנו על חברת שיתוף הנסיעות ואמרו כי מדיניות שינוי המחירים בהתאם למצב נתון היא ברירת המחדל של האפליקציה. "מדובר בשבת בלילה. המערכת היא אוטומטית. המחירים הגבוהים מעודדים יותר נהגים להיענות לביקוש", כתב לקוח אחד, שהצליח בכל זאת למצוא פן חיובי בהתנהלות של אובר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים