מייסד אוקולוס מפתח טכנולוגיה להגנה על גבולות

המיליארדר פאלמר לאקי - שנתפס כשסייע באופן שנוי במחלוקת לטראמפ בתקופת קמפיין הבחירות לנשיאות - ממשיך ליזום חדשנות ועסקים, ולא סתם - אלא כאלה שעשויים לשרת את ביטחון המדינה שלו

פאלמר לאקי, מייסד אוקולוס וממציא ה-Oculus Rift. צילום: GDC, מתוך ויקיפדיה

בפעם האחרונה ששמענו על עלילותיו של פאלמר לאקי – מייסד אוקולוס (Oculus), שהביאה אל העולם את קסדת המציאות המדומה Oculus Rift – הוא הודח בשקט מפייסבוק (Facebook), בעקבות פרשה שקשורה לבחירות בארצות הברית. לאקי תרם 100 אלף דולר לקבוצה שתמכה בקמפיין הבחירות של דונלד טראמפ, ופרסמה ממים מרושעים ודברי שטנה נגד המתחרה הדמוקרטית, הילרי קלינטון.

מאז השתנו הנסיבות עד מאוד. טראמפ הוא נשיא ארצות הברית וקלינטון כבר לא בקדמת הבמה, אבל ללאקי הצעיר יש כנראה עוד שפנים בכובע. לאקי – שמכר את חברת המציאות הווירטואלית שלו לפייסבוק תמורת שני מיליארד דולר ב-2014 – חזר, והחברה החדשה שהוא מקים עוסקת בנושא רציני מאין כמותו: בביטחון הלאומי של ארצות הברית.

חברת הגנה מסוג אחר לגמרי

על פי דיווח בניו-יורק טיימס (The New York Times), המיזם העסקי החדש של לאקי משתמש בטכנולוגיית Lidar – הנפוצה בדרך כלל במכוניות אוטונומיות – לצורך מעקב בגבולות המדינה או באתרים ברמת אבטחה גבוהה, כמו בסיסים צבאיים. הדיווח הוסיף ופירט כי הטכנולוגיה, כאשר פיתוחה יושלם, תסייע בזיהוי איומים כגון רחפנים, אבל תדע להתעלם מאובייקטים נפוצים יותר, כמו ציפורים או חיות בר אחרות.

למעשה, היכולות של הפיתוח מוצעות כחלופה להצבתן הפיזית של גדרות או חומות סטנדרטיות ובהיקף מלא בגבולות, כמו החומה שאותה הבטיח הנשיא טראמפ לבנות בין ארצות הברית ומקסיקו, או החומה שכבר קיימת שנים בישראל. היתרון של הפיתוח הוא פוטנציאל עצום לחיסכון בעלויות.

לפי הדיווחים, החברה של לאקי, הממוקמת בדרום קליפורניה, כבר שכרה "קומץ" עובדים, כולל את עובד אוקולוס לשעבר כריסטופר דיקוס.

בהצהרה שהעביר לניו-יורק טיימס אישר לאקי את קווי המתאר של המיזם החדש שלו ואמר כי "אנחנו מוציאים יותר מתמיד על הטכנולוגיה הביטחונית, אך קצב החדשנות הואט במשך עשרות שנים. אנחנו צריכים סוג חדש של חברת הגנה, אחת שתחסוך כסף למשלמי המסים תוך יצירת טכנולוגיה מעולה, שתשמור על החיילים שלנו ועל האזרחים בטוחים יותר".

פיטר ת'יל – מייסד PayPal, שהוא תומך מוצהר של טראמפ ומשמש כיועץ טכני לנשיא – מתכנן לתמוך בחברה החדשה של לאקי בהשקעה מכספי הקרן שלו. בשלב זה אין מידע על תומכים פיננסיים פוטנציאליים אחרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים