רוסיה מאיימת לנקום אם הפנטגון יחרים את קספרסקי

הקונגרס האמריקני עשוי להורות למשרד הביטחון האמריקני לחדול משימוש בתוכנת אבטחת המידע של קספרסקי ● בתגובה איימו הרוסים ורמזו שיחרימו חברות טכנולוגיה אמריקניות

יוג'ין קספרסקי, מנכ"ל ומייסד החברה. צילום ארכיון: אלון אקונינה

הרוסים מאיימים להגיב אם המחוקקים בארצות הברית יבחרו לאסור על הפנטגון את השימוש בתוכנה שמייצרת חברת האבטחה הקיברנטית מעבדות קספרסקי (Kaspersky Lab), שהמטה האמריקני שלה נמצא בוובורן.

שר התקשורת הרוסי, ניקולאי ניקיפורוב, אמר בסוף השבוע בראיון לחדשות בלומברג (Bloomberg) כי כל סוג של "סנקציות פוליטיות חד צדדיות" עלול להביא לתגובה מצד רוסיה.

השר הדגיש בראיון כי רוסיה עושה שימוש ב"נתח עצום של פתרונות תוכנה וחומרה אמריקניים בתחום ה-IT, אפילו באזורים רגישים מאוד". ניקיפורוב לא פירט אילו מוצרי תוכנה אמריקניים ספציפיים עלולים להיפגע, אך רמז כי ארצו תוכל להפסיק את השימוש במוצרי החברות אמריקניות בעבור הפתרונות הטכנולוגיים שלה.

רוסיה בוחשת במערב – האם קספרסקי מעורבת?

החדירה למחשבי המפלגה הדמוקרטית וההדלפות ממנה, החשודים ככאלו שהשפיעו על בחירת דונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית, שמו באור הזרקורים את הפעילות של ההאקרים שנעשית בדרך כלל במחשכים. בכירי החוקרים בעולם משוכנעים כי המעורבות הרוסית בבחירות 2016 הייתה עמוקה.

שמה של קספרסקי נקשר גם הוא למערבולת הפוליטית הזו: היא נוסדה ברוסיה, נחשבת למקושרת לחלונות הגבוהים והמנכ"ל והמייסד שלה, יוג'ין קספרסקי, נמנע מלבקר בארצות הברית. "אף פעם לא היה קל להיות חברה רוסית", הוא אמר בעבר.

על רקע המחלוקת הפוליטית בארצות הברית בנוגע לפריצת המחשבים של הוועדה הדמוקרטית וההתערבות של הקרמלין, לכאורה, בבחירות לנשיאות ב-2016, הציעה ועדת השירותים המזוינים של הסנאט לאסור על הפנטגון "להשתמש בפלטפורמות תוכנה שפותחו על ידי מעבדות קספרסקי, בשל דיווחים שהחברה שבסיסה במוסקבה עלולה להיות פגיעה להשפעת הממשלה הרוסית".

חברת האבטחה מצידה טענה כי היא אינה משתפת פעולה עם כל ממשלה שהיא בריגול סייבר, כך דיווחה ביום ה' סוכנות הידיעות אינטרפקס (Interfax).

אין אפשרות לבטוח במעבדות קספרסקי

"הקשר בין מעבדות קספרסקי לקרמלין מדאיג מאוד. דבר זה הוביל לקונצנזוס בקונגרס ובקרב פקידי ממשל, כי אין אפשרות לבטוח במעבדות קספרסקי בכדי להגן על התשתית הקריטית, במיוחד על מערכות המחשוב החיוניות לביטחון הלאומי", אמרה הסנטורית ג'ין שאהין, שהציגה את התיקון של הוועדה להצעת החוק.

מייקל סולמאייר, מנהל פרויקט ה-Cyber Security של הרווארד במרכז בלפר (Belfer Center), אמר שהחיבורים מספיקים כדי "לבלום" בטרם הכנסת התוכנה למחשבים ממשלתיים.

"יש שם מספיק בחוץ בכדי לגרום לאנשים להשהות את השימוש", אמר סולמאייר והוסיף, "כאשר אתה מתקין תוכנית כזו, אתה בעצם נותן גישה של צד שלישי [הספק] עמוק מאוד למחשב שלך. הם מקבלים גישה לנתונים שלך", הוא הבהיר.

מוקדם יותר השבוע הגיעו סוכני FBI לבתיהם של עובדי קספרסקי בארצות הברית, כך אישרה החברה שאמרה כי לא קיבלה הודעה על חקירה רשמית. דוברת קספרסקי סירבה להגיב על מהלך של הסנאט או על התגובה הרוסית האפשרית לו, אך הצביעה על הצהרה קודמת שמכחישה כל מעורבות של החברה במבצעי המודיעין הרוסיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים