תלונה במשטרה נגד גוגל ומאיר ברנד: "מבזים את בית המשפט"

עו"ד גיא אופיר, שהגיש את התלונה, טוען שהחברה לא מקיימת צו בית משפט, שהורה לה להסיר מתוצאות החיפוש תכנים פוגעניים נגד עובדות סוציאליות של עיריית תל אביב-יפו ● בגוגל טוענים שהתוצאות הוסרו ומוסרים שהם "לומדים את הצו"

צילום אילוסטרציה: JanPietruszka/BigStock

גוגל (Google) והמנכ"ל שלה בישראל, מאיר ברנד, מבזים את בית המשפט – כך טוען עו"ד גיא אופיר בתלונה שהגיש אתמול (א') במשטרה, בשם עיריית תל אביב-יפו, השירות הסוציאלי שלה ועובדיו.

התלונה הוגשה בעקבות צו של בית המשפט שניתן באחרונה, שלפיו על גוגל להסיר מתוצאות החיפוש שלה מספר פרסומים שמאשימים עובדים בשירות הסוציאלי של עיריית תל אביב-יפו האשמות חמורות ומעלילים עליהם עלילות.

קדם לתלונה מכתב אותו שלח עו"ד אופיר לעורך הדין המייצג את גוגל בתיק, בו הזהיר כי אם לא יקוים הצו לאלתר, הוא יגיש תלונה נגד החברה ונגד נושאי משרה בה, למשל ברנד. כמו כן, הזהיר עו"ד אופיר את החברה כי יגיש בקשה לבית המשפט, בו הוא יבקש להטיל על גוגל קנסות ולאסור את נושאי המשרה. עוד הוא מזהיר כי הוא יבקש להטיל עיקול על חשבון הבנק של גוגל ישראל ולתפוס את סימני המסחר שלה.

הוא מציין במכתב כי ביזיון בית המשפט הוא עבירה פלילית שדינה שנתיים מאסר וטוען כי "לא ברור מהיכן התעוזה של גוגל שלא לקיים את הוראות בית המשפט". לדבריו, אי קיום הצו רק מגביר את הנזק שנגרם לעובדות השירות הסוציאלי של העירייה, שאותן הוא מייצג.

לא מאבק ראשון של עו"ד אופיר מול גוגל

יצוין כי לא מדובר במאבק ראשון של עו"ד אופיר מול גוגל. לפני מספר שנים הוא עתר לבג"ץ על מנת להכפיף את גוגל, כמו גם את פייסבוק (Facebook), לתשלום מסים בישראל, ואף פנה לרשות להגבלים העסקיים בטענה שהחברה "מטילה עליו מורא". בג"ץ דחה את העתירה שלו על הסף בטענה שהיא "מוקדמת מדי".

עו"ד אופיר קיים מאבק בנושא זה גם במישור הציבורי: במרץ אשתקד הוא העלה לאוויר בלון ענק מול משרדי גוגל בתל אביב, שנשא את הכיתובים "Google MUST PAY TAX" ו-"כחלון, תמסה את גוגל". כחודש לאחר מכן הוציאה רשות המסים חוזר שקובע שתאגידי האינטרנט ישלמו מסים בישראל. החוזר קובע באילו מקרים ניתן לראות תאגיד זר בתחום האינטרנט שפועל בישראל כ-"מוסד קבע", ולפיכך לחייב אותו במס הכנסה ובמע"מ בארץ.

מגוגל נמסר בתגובה לתלונה ולמכתב של עו"ד אופיר כי "הסרנו תוצאות חיפוש שמפנות לתכנים הפוגעניים כבר לפני הגשת התביעה, בהתאם למדיניות שלנו. אנחנו בוחנים את הצו ונחליט על צעדינו הבאים. ניידע את בית המשפט בהתאם להחלטה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים