אמדוקס – חברת ההיי-טק הגדולה בישראל, במונחי מחזור מכירות

החברה הגיעה למקום החמישי ברשימה הכוללת, עם מחזור של 14 מיליארד שקלים ● אינטל ירדה למקום השביעי - בגלל שדרוג המפעל בקריית גת ● טבע - הראשונה ברשימה

אלי גלמן, הנשיא והמנכ"ל הפורש של אמדוקס. צילום: נתן דביר

אמדוקס היא חברת ההיי-טק הגדולה בישראל, במונחי מחזור מכירות – כך עולה מנתונים שפרסמה דן אנד ברדסטריט. החברה הגיעה למקום החמישי ברשימה הכללית, כשמקדימות אותה טבע, שהגיעה למקום הראשון, ואחריה חברת החשמל, כיל וחברת בתי הזיקוק.

מהנתונים עולה שהמחזור של טבע עלה ב-10% לעומת השנה שעברה ל-84 מיליארד שקלים. מדובר בנתון גבוה הרבה יותר מזה של חברת החשמל: המחזור של החברה הממשלתית ירד ב-1.6% ל-23 מיליארד. יצוין כי שתי החברות שמרו על מקומן בצמרת הרשימה.

אמדוקס עלתה השנה בשתי דרגות, מהמקום השביעי, ובמונחים כספיים היא גדלה ב-0.8% בלבד. המחזור שלה השנה הוא 14 מיליארד שקלים – כמו התעשייה האווירית, שמיד אחריה.

חברת היי-טק נוספת בעשירייה הראשונה היא אינטל (Intel), שהגיעה למקום השביעי עם מחזור מכירות של כ-13 מיליארד שקלים. החברה ירדה מהמקום החמישי בגלל שדרוג המפעל של אינטל אלקטרוניקה בקריית גת.

חברת ההיי-טק הראשונה בעשירייה השנייה היא צ'ק פוינט (Check Point) במקום ה-12, שהמחזור שלה עלה ב-5.6% ל-6.7 מיליארד שקלים. מיד אחריה נמצאת ווישיי ישראל, שמייצרת רכיבים לתעשיות אלקטרוניות, עם מחזור של 6.67 מיליארד – גידול של 2.1%. טאואר סמיקונדוקטור הגיעה למקום ה-18, לאחר זינוק של 28.6% ל-4.799 מיליארד שקלים.

אפרת שגב, סמנכ"לית הפיתוח העסקי של דן אנד ברדסטריט, אמרה כי "תעשיית ההיי-טק ממשיכה להיות הקטר המוביל את המשק הישראלי כולו ומייצרת עשרות אלפי מקומות עבודה. הדירוג ממחיש את בגרות התעשייה בישראל ואת הצורך לייצר אקו-סיסטם שיאפשר לעוד חברות לצמוח ולהוביל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים