לאחר בדיקה חוזרת: האיחוד האירופי שוקל לקנוס את גוגל שוב ובגדול

רק לאחרונה נקנסה ענקית החיפוש ב-2.7 מיליארד דולר באירופה וכעת רשות ההגבלים האירופית בודקת שוב את החשדות כי החברה עושה שימוש לרעה בכוחה הגדול בתחום הניידים ובאמצעות מערכת האנדרואיד שלה

מחברה שפעלה ממוסך לתאגיד ענק. גוגל. צילום: BigStock

רשויות הפיקוח על ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי שוקלות מתן קנס נוסף לגוגל (Google) על האופן שבו היא מנצלת לרעה את כוחה ומאלצת את השותפות שלה להתקין ולקדם את אפליקציות שלה ואת שירותיה על מכשירי אנדרואיד. גורמים המכירים את הנושא סיפרו כי פאנל מומחים חדש הוקם, בכדי לתת חוות דעת שנייה על המקרה, זאת לפי פרסום בלעדי ברויטרס (Reuters).

בהנחה שהפאנל יסכים עם המסקנות הראשוניות של צוות המקרה, הדבר יכול לסלול את הדרך בעבור הנציבות האירופית להוציא החלטה ולקנוס שוב את גוגל ואלפבית (Alphabet) עד לסוף השנה.

הקנס העתידי – גדול בהרבה מקודמו

בחודש אפריל בשנה שעברה מצאה הנציבות את גוגל אשמה בנקיטת צעדים אנטי תחרותיים תוך שימוש במערכת ההפעלה לנייד שלה – אנדרואיד.

הנציבות נדרשה לעניין בעקבות תלונה שהגישו ב-2013 קבוצת הלובי FairSearch, חברת חסימת המודעות והפרטיות האמריקנית Disconnect, חנות היישומים Aptoide הפורטוגזית ומנוע החיפוש Yandex מרוסיה, שבמלחמתו כנגדה הוכנעה גוגל לפני כחודשיים, כששירות האנטי-מונופולים הפדראלי הרוסי (FAS) קנס אותה בכ-7.8 מליון דולר, וכן אילץ אותה לנקוט במספר צעדים לא קלים אחרים.

רק באחרונה הוטל על גוגל קנס ענק של 2.7 מיליארדי הדולרים, שאותו קיבלה ענקית החיפוש בגין הענקת עדיפות בלתי הוגנת לשירות הקניות שלה.

גוגל הורשעה בכך שביצעה מניפולציות בתוצאות החיפוש, כך שכאשר גולשים ביצעו חיפוש במנוע החיפוש הפופולרי בעולם, הופנו למנוע השוואת המחירים של גוגל ומשם לשירותי הקניות של החברה. "באותה שיטת חיפוש, עם אותם אלגוריתמים, התוצאות היו שונות במנועים אחרים" נכתב בהודעת רשות ההגבלים.

לפי גובה הקנס הקודם אפשר להעריך כי הקנס העתידי בנוגע למונופול של גוגל באמצעות אנדרואיד גדול בהרבה, משום פוטנציאל הצמיחה העצום של מערכת ההפעלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים