תכנון מפת הדרכים בדרך לטרנספורמציה דיגיטלית

כוחות השוק והצרכים העסקיים, הטכנולוגיים והחדשניים של הארגונים מחייבים את המנמ"ר לחולל שינוי ● "בסיוע מגוון האפשרויות העומדות בפניו, ניתן להפוך את תפקיד ה-IT מ-'Keep the Light on', למחולל עסקים וחדשנות", כך לדברי שי נעימי, מנהל מכירות מגזר פיננסי בסאפ

שי נעימי,מנהל מכירות מגזר פיננסי בסאפ. צילום: יח"צ

מאת: שי נעימי, מנהל מכירות מגזר פיננסי בסאפ (SAP)

בעידן המודרני והדיגיטלי, תפקידו של המנמ"ר הולך ומשתנה, בעוד שבעבר ארגוני ה-IT השקיעו יותר מ-70% מהמשאבים והתקציבים בתחזוקת המערכות הקיימות ופחות מ-30% בחדשנות.

כוחות השוק והצרכים העסקיים, הטכנולוגיים והחדשניים של הארגונים מחייבים את המנמ"ר לחולל שינוי. בסיוע מגוון האפשרויות והטכנולוגיות העומדות בפניו, ניתן בפרק זמן קצר מאוד (Quick Wins) לחסוך זמן והשקעה בתחזוקת המערכות ובכך ולפנות יותר מ-50% מהזמן והמשאבים לחדשנות טכנולוגית – ולהפוך את תפקיד ה-IT מ-"Keep the Light on" למחולל עסקים וחדשנות.

בכדי לייצר את השינוי המבוקש, נדרש תחילה להשקיע זמן ומחשבה בלתכנן את ה-Road Map החדשני המבוקש לטווח הקצר והארוך, נדרש לקבוע אסטרטגיה וחזון המכילים מרכיבים טכנולוגיים חדשניים כדוגמת "מחשוב ענן", חיבוריות גבוהה לעולם ה-Mobile, ולהשקיע מחשבה מרובה בבניית ה-Digital Core הנדרש לטובת המהלכים הללו.

תכנון ה-Core צריך להיות מספיק חזק בכדי לאפשר אינטגרטיביות גבוהה בראש ובראשונה ללקוחות הארגון בכל דרך ובכל זמן, לאפשר מספיק כלים לגמישות ונוחות לכוח האדם הארגוני, לספקים ולאקו-סיסטם הסובב את הארגון.

להתקדם לענן מלא בעתיד

בחירת פלטפורמת ה-Digital Core מעבר למענה לצרכים בטווח הקרוב – חייבת לאפשר מענה עתידי לטווח הרחוק – תוך יכולת הרחבה וגמישות – החל מדרישות עסקיות מיידיות ועד מהלכים אסטרטגיים.

בצד התקציבי, בנייה נכונה כזאת תאפשר למנמ"ר חסכון והתייעלות בתקציבי התחזוקה השוטפת של מרכז העלות Opex והסטת תקציבים ומשאבים לתקציב ההשקעות/הפרויקטים Capex. בכך להוביל את הארגון לחשיבה ותהליכים חדשניים יותר המתאימים לצרכי השוק המשתנים.

נדבך מאוד מרכזי למהלכים הללו הנו מחשוב הענן, והוא מהווה את אחד מאבני היסוד לשינוי החשיבתי הנדרש, גמישות המאפשרת התאמה לפי צורכי המחשוב של הארגון, מחיר המאפשר לשלם רק עבור מה שהעסק צריך ובכך לצמצם את עלויות החומרה וניהולה, והזמינות המאפשרת גישה למערכת הענן לכל אורך שעות היממה, מכל מקום ומכל מכשיר.

כל אלו מאפשרים למנמ"ר לשנות את התמהיל ולהגדיל את נפח הפעילות שלו בחדשנות, בין אם בתוכנה כשירות (SaaS), פלטפורמה כשירות (PaaS) או תשתית כשירות (IaaS).

כמובן שתמיד אפשר להתקדם באופן הדרגתי; תחילה למודל היברידי המאפשר קיום של שני העולמות במקביל, ומשאיר את האופציה להתקדם לענן מלא בעתיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים