מחשבת מסלול מחדש: האם מיקרוסופט משנה חזון?

שינוי הכיוון של החברה נחשף במסמכים שהגישה לפני החוק לוועדת הבורסה ושוק המניות של גוף הממשל האמריקני - שאחד מהם מכונה 10-K - בו נדרשות חברות לדווח על החזון ועל ההתמקצעות שלהן באופן ציבורי

האם מיקרוסופט תעמוד במילתה ולא תספק יותר עדכוני אבטחה ל-Windows 7? צילום: BigStock

מיקרוספט (Microsoft) שוב משנה מיקוד? לאחר שבשנים האחרונות הצהירה החברה כי היא מתמקדת בעיקר במוצרי מובייל וענן, מבחינת פרודוקטיביות ושירותים, כעת היא חושבת יותר על בניית פלטפורמות עבור מוצרי ענן חכם ומוצרים אחרים בהם משולבים אלמנטים של בינה מלאכותית (AI).

שינוי הכיוון הזה של החברה נחשף במסמכים שהגישה לפני החוק לוועדת הבורסה ושוק המניות של גוף הממשל האמריקני שאחד מהם מכונה 10-K ובו נדרשות חברות לדווח על החזון ועל ההתמקצעות שלהן באופן ציבורי.

ב-2013, כאמור לעיל, שינתה מיקרוסופט את החזון שלה והצהירה על כוותה להתחיל, כאסטרטגיה, להתמקד בשירותים מבוססי ענן וההתחברות אליהם באמצעות מכשירים חכמים.

לוותר על הטלפון החכם

השינוי שחל השנה בא לידי ביטוי היטב בהחלטות שקיבלה החברה בפועל שכוללות בין השאר את סגירת מותג הטלפונים לומיה (Lumia) שכשל כישלון נחרץ עם מערכת ההפעלה Windows Phone, שגם היא באופן רשמי הלכה לעולמה השנה עם הפסקת התמיכה בה.

מיקרוסופט אמנם אמרה שתמשיך לתמוך ב-Windows 10 Mobile, אבל ככל הידוע היא החליטה לוותר גם על הטלפון החכם שעורר ציפיות מסוימות, ה-Surface Phone.

מעבר לכך כללה החברה בהצהרה התייחסות ל-Azure, מערכת ההפעלה בענן שלה, כשלטענתה כיום היא "החברה היחידה עם פלטפורמת ענן ציבורית, פרטית וגם היברידית, וש-Azure מובדלת ממערכות דומות מתחרות בכך שהיא שומרת על עקביות היברידית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים