סיסקו: ההכנסות ירדו ב-4% והרווח הנקי – ב-14%

החברה סיימה את הרבעון האחרון של שנתה הכספית עם הכנסות של 12 מיליון דולר ורווח של כ-2.5 מיליארד ● בשנה כולה – מגמות דומות ● הירידות - כתוצאה משינוי האסטרטגיה העסקית של סיסקו

צ'אק רובינס, מנכ"ל סיסקו

סיסקו (Cisco) הציגה בשנתה הכספית 2017 וברבעון האחרון שלה ירידות – הן בהכנסות והן ברווח הנקי . הביצועים משקפים את השינויים שסיסקו מבצעת באסטרטגיה העסקית שלה. יש לציין שלצד הירידה בהכנסות וברווחיות, החברה הציגה בשתי התקופות ירידה גם בהוצאות הכלליות.

במהלך השנה הכספית, ההוצאות הכלליות ירדו ב-1.52% ל-36.03 מיליארד דולר. ההכנסות ירדו יותר, ב-2.52%, ל-48.01 מיליארד. הרווח התפעולי השנתי פחת ב-5.43% ל-11.97 מיליארד דולר והרווח הנקי – ב-10.52% ל-9.61 מיליארד.

התוצאות הרבעוניות לא היו שונות בהרבה: במהלך שלושת החודשים האחרונים של השנה הכספית, ההוצאות הכלליות קטנו ב-2.53% ל-9.1 מיליארד דולר וההכנסות פחתו ב-4% ל-12.13 מיליון. מתוכן, מכירות המוצרים קטנו ב-5.5% ל-9.03 מיליארד דולר ואילו ההכנסות משירותים עלו במקצת – ב-0.65% – ל-3.11 מיליארד.

גם ברבעון, הירידה הגדולה יותר בהכנסות מאשר בהוצאות הובילה לפגיעה ברווחיות התפעולית והנקייה של סיסקו. הרווח התפעולי פחת ב-8.14% ל-3.03 מיליארד דולר, בין היתר בהשפעת ההוצאות התפעוליות, שקטנו ב-3.42% ל-4.51 מיליארד. הרווח הנקי פחת ב-13.83% ל-2.42 מיליארד דולר והרווח למנייה – ב-14.29% ל-48 סנט.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות הרבעוניות קטנו ב-1.63% ל-4.59 מיליארד דולר, הרווח הגולמי פחת ב-5.38% ל-7.55 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 37.81%.

צ'אק רובינס, מנכ"ל סיסקו, אמר בעקבות פרסום התוצאות כי "היה לנו רבעון חזק, כחלק משנה שבה אנחנו משנים את ההדגשים שלנו ומאמצים אסטרטגיה עסקית חדשה. יישמנו את ההתחייבות שלנו לזרז פיתוחים חידושים – לא רק בעסקי הליבה שלנו אלה בכל המוצרים והשירותים של סיסקו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים