גוגל חושפת אפשרות חדשה וזולה יותר לרשתות בעבור לקוחות הענן

לקוחות Google Cloud Platform יזכו באפשרות חדשה בזמן בחירת הרשת, שתעביר את הטראפיק למשתמשיהם - הם יוכלו להמשיך להשתמש ברשת של גוגל או לחסוך קצת כסף באמצעות שימוש ברשתות תעבורה ציבוריות

network-tiers-3. תמונת מסך מתוך ה-Google Cloud Platform Blog

מזה זמן רב שחברת גוגל (Google) טוענת כי אחת הסיבות הטובות ביותר לשימוש בשירות הענן הציבורי שלה היא כוחה של רשת הסיבים שלה, שפותחה ומשופרת במשך למעלה מעשור בכדי לתמוך בדטה סנטרים גלובליים המניעים את מנוע החיפוש שלה. אבל יש כמה יישומים שאינם דורשים את רמת הביצועים הזו, ולכן גוגל מציעה כעת שירות רשת זול יותר, המשתמש ברשתות ההעברה המספקות את עיקר התעבורה לספקיות שירותי אינטרנט, כך לדברי פרג'קה ג'ושי, מנהלת מוצר לרשתות ענן בחברה.

שירות ה-Standard Tier החדש אמור להציע ביצועים דומים למה שהלקוחות היו חווים באמצעות "ספקיות ענן אחרות", טוענת ג'ושי, למרות שגם שירותי Web Services של אמזון (Amazon) וגם ה- Azure של מיקרוסופט (Microsoft), המתחרות, מפעילים רשתות סיבים מחוץ לאינטרנט הציבורי. אך לפי ההסברים, רשת "Premium Tier" של גוגל נבנתה מחוץ למערכת זו, בכדי לתמוך בשאיפות החיפוש הגלובליות שלה, על ידי הקטנת מספר ה-hops שהנתונים נאלצים לעבור לאורך הדרך.

אפשרות נוספת לשליטה באיזון הביצועים מול העלויות

הלקוחות של ה-Standard Tier יכולים לצפות לחסוך בין 24 ל-33 אחוז בעלויות בהשוואה למה שהם משלמים כיום כחלק מעסקת הענן המוגדרת כברירת המחדל שלהם, בכדי להשתמש ברשת Google Premium Tier, אמרה ג'ושי. הם יכולים לשים עומסי עבודה שונים בתוך פלטפורמת Google Cloud בשכבות רשת שונות, כשהאופציה האטית יותר יכולה להיות טובה להעברות נתונים שאינן רגישות לזמן, או לעומסי עבודה שאינם קריטיים לפעולות העסקיות, הבהירה ג'ושי.

קשה לדעת כמה אנשים יעשו החלטות עתידיות על פריסת ענן בהתבסס על העובדה שגוגל מציעה כעת שירות רשת אטי יותר וזול יותר. ג'ושי טוענת שמכיוון שניתן כבר להתאים אישית כל כך הרבה היבטים אחרים של שירותי הענן של המשתמש – כמו מחשוב ואחסון – התאמת הוספת אפשרויות עבודה ברשת, המאיימות על האיזון בין הביצועים והעלות, מעניקה ללקוחות שבודקים מקרוב את תקציבי הענן שלהם היא אפשרות נוספת לשליטה בהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים