פייסבוק מוסיפה דרכים לבקר שוב בזיכרונות ובציוני הדרך שלנו

תכונת On This Day משתדרגת ותאפשר לכולנו להתרפק עוד יותר על רגעים מזהירים או חשובים מעברנו ברשת החברתית הדומיננטית והפעם מהעבר היותר קרוב

פייסבוק. אילוסטרציה: BigStock

לפני שנתיים הוסיפה פייסבוק (Facebook) לשירות שלה את תכונת On This Day (ביום זה), שהפכה לפופולרית למדי. כעת היא מרחיבה אותה עם תוספת של תכונות חדשות, שמאפשרות למשתמשים לבקר מחדש בזיכרונות שלהם, כמו גם לחגוג ציוני דרך (Milestones) הקשורים לחברויות שלהם ברשת החברתית.

בנוסף להתבוננות לזמנים עברו ולפרסומים מאותו יום בשנים הקודמות, שמספקת התכונה On This Day, במתכונת החדשה מתווספות שתי אפשרויות חדשות שיציפו גם זיכרונות אחרים וטריים יותר שיאפשרו למשתמשים לקבל הודעה על עדכונים נוספים ועוד "אבני דרך" מעברם בנבכי הרשת החברתית.

מעכשיו פייסבוק גם תזכיר לכולנו פוסטים מעניינים מהחודש החולף או מהעונה האחרונה, שפשוט נעלמו מאז פרסומם, בדומה לסיכום שהיא עושה בסוף כל שנה. כך, אם תרצו, תוכלו לפרסם את התזכורות ולשתף אותם בפרופיל שלכם בקלות.

ביום הזה לפני שבועיים – מעצבן או כיפי?

וזה לא הכול: כמו כן, תספק לכם הרשת החברתית מעתה התראות "חגיגיות" (Celebratory) כאשר תגיעו ל-"מספר ניכר של חברים בפייסבוק, וכאשר החברים שלכם אהבו את הפוסטים שלכם". נתונים אלה לא יהיו ניתנים לשיתוף בינתיים, אך החברה אומרת שבעתיד היכולת הזו תצטרף גם היא לתכונה. "אנחנו מתכוונים להשיק עוד הודעות כאלה בחודשים הקרובים", אמר אורן הוד, מנהל המוצר הישראלי של פייסבוק.

On This Day היא אחת התכונות החברתיות ביותר של הרשת החברתית. יש משתמשים שמוצאים אותה מעצבנת אבל יש גם רבים אחרים שנהנים מהתזכורות היומיות שלהם ושנוטים לחלוק אותם שוב עם העולם.
עם זאת, יתכן שתזכורות קבועות על דברים שפרסמנו ממש לאחרונה ובתוספת הודעות על "ציוני דרך" חסרי משמעות עלולים להפוך למטרד מעצבן מהר מאוד.

פייסבוק לוקחת זאת בחשבון ומאפשרת הפעם, כחלק מהעדכון, יכולת לשנות בקלות את ההגדרות ולסמן אם אינכם רוצים לקבל את התזכורת בנוגע לזיכרון מסוים. "קיבלנו מאנשים במהלך השנתיים האחרונות תגובות ועבדנו בכדי לשפר את On This Day, למשל באמצעות הפיכת הבקרות והעדפות לנגישות יותר", הוסיף הוד והבהיר.

משתמשי פייסבוק יכולים כבר מזמן לסנן זיכרונות שיש להם עם אדם מסוים או מתאריך ספציפי, אבל האפשרויות לא היו ברורות כל כך עד כה. "אנו יודעים כי מדי פעם יש כמה זיכרונות שעלולים לעורר רגשות שליליים, שתעדיפו להימנע מהם. השקענו הרבה בפיתוח דרכים לסנן תוכן שיבחר תמונות שלדעתנו עשויות להיות הרלוונטיות והמהנות ביותר בעבורכם", אמר הוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים