745 אלף קוצבי לב חשופים למתקפות סייבר

קוצבי הלב נוצרו על ידי סנט ג'וד, שנרכשה על ידי אבוט, ועומדים לקבל עדכון שאמור למנוע את פגיעותם ● בחברה מנסים להרגיע וטוענים כי הפריצה יכולה לקרות רק במקרים נדירים

האם צריך לקחת את הפגיעות הזאת ללב? אילוסטרציה: Korawig, BigStock

745 אלף קוצבי לב של אבוט (Abbott) סובלים לכאורה מבעיית אבטחה חשודה. החברה הודיעה כי על קוצבי הלב לעבור עדכון קושחה ושבאמתחתה עוד "אמצעי אבטחה" שבכוונתה ליישם כדי להגן על הקוצבים הפגיעים, בהם הצפנת נתונים ואת "היכולת להשבית רשת תכונות חיבור".

קוצבי הלב הנחשדים כפגועים יוצרו על ידי סנט ג'וד (St Jude), שנרכשה השנה על ידי אבוט. בסביבות 465 אלף קוצבי לב שעלולים להיות מושפעים מהפגיעה נמצאים בארצות הברית, כך התריע מנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, בעוד ש-280 אלף קוצבים אחרים פועלים בקרב אנשים במקומות אחרים בעולם. לא ברור כמה מהם בישראל.

פעולה בקצב מואץ או סוללות שיתכלו מהר מדי

הפגמים שזוהו בקוצבי הלב עלולים, באופן תיאורטי, לגרום להם לקצב מואץ מדי או לכלות את הסוללות שלהם במהירות. עם זאת, אבוט מסרה שלא נתקלה עד כה בכל מקרה שכזה, והוסיפה וטענה שלשם התרחשות מסוכנת כזו יידרשו "נסיבות מורכבות ביותר".

המשרד האמריקני לאבטחת המולדת מסר כי רק האקר עם "מיומנות גבוהה" יוכל לנצל את הפרצה המדוברת.

"כל התעשיות צריכות לעמוד על המשמר ללא הרף נגד גישה לא מורשית", אמר רוברט פורד, סגן נשיא בכיר למכשור רפואי באבוט. החברה הדגישה כי מעולם לא קיבלה דיווחים על גישה לא מורשית למכשירי הפציינטים, ושעדכון הקושחה המתוכנן הוא חלק מהמחויבות שלה לשמור על בטיחות המוצרים. מסתבר, עם זאת, כי ישנם סיכונים קטנים גם בעדכון המכשירים, אך אלה פחותים מאחוזי הסיכון לסיבוכים.

הן ה-FDA והן החברה ממליצים לבעלי קוצבי לב של סנט ג'וד להתייעץ עם הרופא המטפל בנוגע לדברים וטוענים כי אין כל לחץ, כך שההתייעצות יכולה להתבצע פשוט בבדיקה התקופתית הקרובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים