ראשי עמק הסיליקון לטראמפ: שמור על זכויות ילדי המהגרים

המנכ"לים של פייסבוק, טוויטר, אמזון, אפל, גוגל, מיקרוסופט וענקיות טכנולוגיה אמריקניות נוספות התייצבו כאיש אחד נגד כוונת נשיא ארצות הברית לבטל תוכנית שמיטיבה עם ילדים שהיגרו אליה באופן לא חוקי

ראשי ענקיות הטכנולוגיה בעד המהגרים לארצות הברית. צילום אילוסטרציה: Dolgachov, BigStock

מאות מנכ"לים של חברות בולטות בשוק האמריקני, בהן חברות טכנולוגיה, חתמו על מכתב שקורא לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שלא לפגוע בזכויות ילדי המהגרים לארצות הברית.

בין החותמים נמצאים מארק צוקרברג מפייסבוק (Facebook), ג'ק דורסי מטוויטר (Twitter), ג'ף בזוס מאמזון (Amazon), טים קוק מאפל (Apple) וסונדאר פיצ'אי מגוגל (Google). כמו כן, חתומים עליו מנכ"לים, מייסדים ובכירים נוספים מ-eBay ,Airbnb, דרופבוקס (Dropbox), נטפליקס (Netflix), אובר (Uber) וחברות נוספות.

החתומים על המכתב קוראים לטראמפ שלא לבטל את תוכנית DACA (ר"ת Deferred Action for Childhood Arrivals), שמאפשרת למי שהגיע לארצות הברית לפני גיל 16 שלא כחוק לקבל רישיון עבודה והגנה מפני גירוש. עד כה נהנו מהתוכנית, שנוצרה ב-2012, כמעט 800 אלף מהגרים.

"כל אלה שקיבלו זכויות על פי תוכנית DACA גדלו באמריקה, רשומים על ידי הממשל, נתונים לבדיקות מעמיקות אודות הרקע שלהם, נותנים בחזרה לקהילה שלנו ומשלמים מסים", צוין במכתב. "יותר מ-97% מהם לומדים בבתי הספר או מהווים חלק מכוח העבודה האמריקני, 5% הקימו עסקים משלהם, 65% רכשו כלי רכב ו-16% קנו את הבית הראשון שלהם. לפחות 72% מ-25 החברות שנמצאות בראש רשימת הפורצ'ן 500 (Fortune 500) מעסיקות מהגרים שנהנים מתוכנית DACA".

לדבריהם, "התל"ג שלנו יאבד 460.3 מיליארד דולר במקרה של ביטול התוכנית ו-24.6 מיליארד דולר מתשלומי מסי ביטוח לאומי ובריאות ירדו לטמיון במקרה שכזה".

מתנגד נוסף: מנכ"ל מיקרוסופט, שהיגר מהודו

ההתגייסות רבתי הזאת של ראשי הטכנולוגיה האמריקנית למען DACA באה מאחר שטראמפ צפוי לבטל את התוכנית, שעל התנגדותו לה הוא הודיע עוד בקמפיין הבחירות שלו, עד מחרתיים (ג'). מדובר בעוד תוכנית של הנשיא הקודם, ברק אובמה, שאותה טראמפ מעוניין לבטל.

עוד מתנגד לעמדתו של הנשיא האמריקני הנוכחי הוא סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft), שהודיע בחשבון הלינקדאין (LinkedIn) שלו על תמיכתו ב-DREAMers – ארגון של מהגרים שהגיעו לארצות הברית בצורה לא חוקית כילדים. הוא טען כי תוכניתו של אובמה היא "מדיניות הגירה חכמה, שעוזרת לכלכלה שלנו לגדול ולהתחרות בזירה העולמית".

"אכפת לנו מאוד מה-DREAMers שעובדים במיקרוסופט ואנחנו תומכים בהם בצורה מלאה", כתב המנכ"ל. "תמיד נעמוד לצד המגוון ומתן הזדמנויות שוות לכולם".

יצוין כי נאדלה הוא בעצמו מהגר מהודו וציין בפוסט את סיפור ההגירה שלו. הוא כתב שכילד התרשם מהטכנולוגיה האמריקנית וכי היגר לארצות הברית הודות למדיניות מעודדת ההגירה שלה.

גם בראד סמית', נשיא מיקרוסופט, הביע התנגדות למדיניותו של טראמפ וכתב כי החברה "מודאגת מאוד" מכוונותיו לבטל את תוכנית DACA.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים