תאגיד אלפבית הקים חברת אחזקות חדשה בשם XXVI

לפני שנתיים הקימה גוגל את אלפבית - תאגיד האם שלה - וכעת היא מסיימת את ההליך בהקמת זרוע אחזקות חדשה, שנועדה להרחיק את עסקי החיפוש והפרסום שלה מעיסוקיה האחרים

איזה גוגל? XXVI. אילוסטרציה: kostiuchenko/BigStock

אלפבית (Alphabet) הקימה חברת אחזקות חדשה, שנועדה לסיים את תהליך האבולוציה של התרחקותה מגוגל (Google), ענקית החיפוש באינטרנט.

המטרה במהלך היא לברוא תאגיד בעל זרועות נפרדות, המגינות על עסקים נפרדים בתחומים מרוחקים, כמו למשל פיתוחי חדשנות בתחום הטיפול הרפואי או בתחום המכוניות האוטונומיות.

זרוע האחזקות החדשה של החברה האם של גוגל קיבלה את השם XXVI Holdings, ומטרתה הספציפית היא להתרחק יותר מעסקי החיפוש והפרסום של הענקית.

XXVI Holdings תחזיק בהון של כל אלפבית – כולל גוגל, ותאפשר לבידול תחומי הפעולה הרבים של התאגיד אדיר המימדים, ביניהם נכללים גם תחומי המחקר והחומרה.

הפרדה מטעמי זהירות מחושבים

המבנה מפריד באופן חוקי בין גוגל לבין חברות אחרות של התאגיד כמו Verily ,Nest, ו-Waymo, ולמעשה לוקח את החברות הבנות מתוך האגף של גוגל ומכניס אותן תחת כנפי חברת האחזקות שיושבת ישירות מתחת אלפבית.

השינוי מסייע לשמור על האתגרים הפוטנציאליים בעסק אחד מלהתפשט למשנהו, כך על פי דיינה הובארט, ליטיגטורית במשרד עורכי הדין בוכהלטר (Buchalter) בלוס אנג'לס.

"על ידי הפרדתם, הדבר מאפשר לחברה האם להגביל את החשיפה של ההתחייבויות השונות של ה-LLC", אמרה הובארט והסבירה כי "לדוגמה, אם לאחד מה-LLC יש חוב, רק ה-LLC המסוים יהיה בסופו של דבר אחראי לתשלום החוב".

גוגל אישרה את הכרזתו של לארי פייג' על אלפבית לפני כמעט שנתיים. עד כה לא היה ממש ברור למה החברות הקטנות נשארו תחת גוגל. כעת הדברים מתבהרים.

השם – XXVI – מייצג בספרות רומיות את 26 אותיות האלפבית. גוגל גם משתנה מתאגיד ל-LLC, כשמנוע החיפוש, Gmail ויוטיוב (YouTube) יישארו תחת גוגל.

המהלך דווח לראשונה על ידי בלומברג (Bloomberg), שחשף את המבנה החדש של האלפבית לאחר הרישום הפורמלי שהתבצע ביום ו' מול ועדת התקשורת הפדרלית האמריקנית, ה-FCC.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים